MS Windows
briani 27239
Nye ikoner og ændret 'favorites'-liste eft~
Fra : -V-

Dato : 17-10-04 00:13

Aloha.
Beklager, hvis følgende spørgsmål er blevet stillet tidligere - har ikke
umiddelbart kunne finde det ved at læse tilbage i gruppen. Henvisning til
mere relevant gruppe modtages ligeledes med kyshånd.

Hjemvendt fra et par ugers ferie, altsammen langt væk fra min pc (jep, det
*var* hårdt) får jeg installeret SP2, og bliver chokket over resultatet:

Min desktop bugner pludsligt af mærkelige genvejsikoner, min favorites-liste
er totalt ændret (ordnet alfabetisk og tilføjet en masse mapper), min
googlebar er blevet tilføjete endnu en søgemaskine, og endelig er startsiden
i IE6 ændret til en latterlig søgeside ('websearch' eller noed).

Sker det for alle, og findes der en nem metode for at få hele systemet
tilbage til min gode, gamle opsætning?

PFT,

-V-

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-10-04 00:46

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i IE6 ændret til en latterlig søgeside ('websearch' eller noed).
>
> Sker det for alle, og findes der en nem metode for at få hele systemet

Det skyldes ikke sp2 men nok nærmere, at din interside m.m. er blevet
hijacked. Det diskuteres livligt i dk.edb.sikkerhed.virus
Men prøv først med Adaware og Spybot og se om ikke de kan håndtere
problemerne. Husk at opdatere dem - også selv om du evt. lige har downloadet
dem.

Kurt

Fra : -V-

Dato : 17-10-04 02:40

Kurt B. Andersen wrote:
> Det skyldes ikke sp2 men nok nærmere, at din interside m.m. er blevet
> hijacked. Det diskuteres livligt i dk.edb.sikkerhed.virus

Ahaaa...måske jeg burde med dér.

> Men prøv først med Adaware og Spybot og se om ikke de kan håndtere
> problemerne. Husk at opdatere dem - også selv om du evt. lige har
> downloadet dem.

Jeg kører Adaware ca. hver 3.-4. dag, og har ikke fundet evt. filer.
Måske jeg skulle afinstallere Adaware og prøve med en frisk version.

Tak for hurtigt svar.

-V-

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-10-04 13:27

> [...]
>
> Jeg kører Adaware ca. hver 3.-4. dag, og har ikke fundet evt. filer.
> Måske jeg skulle afinstallere Adaware og prøve med en frisk version.

Du behøver ikke at afinstallere adaware. Du skal blot huske at opdatere den
hele tiden.
Dernæst bør du også hente spybot og opdatere den.
Jeg har mange gange set, at spybot fandt noget, som adaware ikke fandt - og
omvendt. Så begge bør være installeret.

Kurt

Fra : -V-

Dato : 17-10-04 13:46

Kurt B. Andersen wrote:

> Du behøver ikke at afinstallere adaware. Du skal blot huske at
> opdatere den hele tiden.

Jeg afinstallerede og hentede en ny version. Sikke en forskel.

Dels kører den nye version ca. 8 gange hurtigere, og så fandt den 96 (sic!)
wares, som den gamle havde overset.
Scary.

> Dernæst bør du også hente spybot og opdatere den.
> Jeg har mange gange set, at spybot fandt noget, som adaware ikke
> fandt - og omvendt. Så begge bør være installeret.

Noteret.

-V-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-10-04 00:51

-V- wrote:

> [...]
> googlebar er blevet tilføjete endnu en søgemaskine, og endelig er startsiden
> i IE6 ændret til en latterlig søgeside ('websearch' eller noed).

Det er ikke SP2, men sikkert noget spyware, du har fået installeret. Har
du installeret/opdateret programmer på det seneste, for eksempel
Messenger Plus?

Du kan forøvrigt stoppe en del spyreware ved hjælp af SpywareGuard. Læs
evt. på
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-spywareguard.html

Men du skal nok lige have fjernet det, du allerede har fået ind, først,
evt. med Ad-Aware, som du kan finde lidt hjælp til her:
http://spyware.dk

Hvis det er Messenger Plus, er løsningen dog, at du afinstallerer
programmet. Installer det igen, og denne gang skal du lade være med at
acceptere at få installeret sponsorprogram.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
33 tips og tricks til Internet Explorer

Fra : -V-

Dato : 17-10-04 02:42

Kim Ludvigsen wrote:
> Det er ikke SP2, men sikkert noget spyware, du har fået installeret.
> Har du installeret/opdateret programmer på det seneste, for eksempel
> Messenger Plus?

Ikke for nyligt, nej.

> [...]
>
> Men du skal nok lige have fjernet det, du allerede har fået ind,
> først, evt. med Ad-Aware, som du kan finde lidt hjælp til her:

Kender og bruger Adaware, og den finder intet i den retning.

> Hvis det er Messenger Plus, er løsningen dog, at du afinstallerer
> programmet. Installer det igen, og denne gang skal du lade være med at
> acceptere at få installeret sponsorprogram.

Måske jeg skulle prøve - tak for forslaget.

Tak for hurtigt svar.

-V-