MS Windows
briani 27239
CPU hastighed ændrer sig???
Fra : Mikael Andresen

Dato : 16-10-04 22:29

Når jeg åbner systemegenskaber viser den at jeg har en P4 3.06Ghz i min
bærbar. Men hver anden gang viser den den aktuelle hastighed til 2,39Ghz..
hvordan kan det være??? er det fordi den måler belastningen eller er der
noget galt??? Det er OS XP med SP2

Mvh. Mikael

Fra : Mads

Dato : 17-10-04 00:13

On Sat, 16 Oct 2004 23:29:00 +0200, "Mikael Andresen"
<mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> wrote:

> [...]
>hvordan kan det være??? er det fordi den måler belastningen eller er der

Det er da helt normalt hvis din blærbare da er udstyret med en
"mobile" CPU. Så sætter den hastigheden op og ned alt efter
hvor meget den har at lave. Det gør den for at spare strøm,
lave mindre varme og dermed støje mindre da blæseren ikke
skal køre hele tiden.

Jeg har selv en Acer blærbar med en AMD Mobile CPU og
den skifter også hastighed efter forholdene.

mvh Mads

Fra : Mikael Andresen

Dato : 17-10-04 08:27

Okay.. jamne så er jeg mere rolig.. var sq lige nervøs for at der var noget
galt med den...

Fra : Leony

Dato : 17-10-04 11:46

"Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> skrev i en
meddelelse news:ckt6rh$1l2p$1@news.cybercity.dk

> Okay.. jamne så er jeg mere rolig.. var sq lige nervøs for at der var
> noget galt med den...

Hvilken bærbar har du?
Hvis det ikke er en med en mobile 3.06 GHz, så skal problemet jo findes
andet sted.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/