MS Windows
briani 27239
Gendannelsespunkter
Fra : Kim Larsen

Dato : 16-10-04 13:32

En af Windows gode "features" er gendannelsespunkter hvilket jeg lige har
gjort gavn af men så vidt jeg kan se tager det en del plads på
harddiskdrevet at man har gjort dette. Skyldes dette ikke at man kan gå
tilbage igen til udgangspunktet, altså fortryd fortryd ?
Er der nogen mulighed for at rydde op på drevet efter at have gået tilbage
til et givent gendannelsespunkt (jeg er godt klar over dette vil umuliggøre
fortryd fortryd, altså at gå frem igen til den konfiguration man fortrød) ?

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-10-04 14:06

Man går i "kontrolpanel" og klikker på "system" og klikker på fanebladet
"systemgendannelse". Her kan man deaktivere systemgendannelse (ikke
anbefalelsesværdigt) eller begrænse det maksimale diskforbrug ved
systemgendannelse.

Fra : Torbenth

Dato : 16-10-04 23:45

> Man går i "kontrolpanel" og klikker på "system" og klikker på fanebladet

Ja, men du kan gøre det bedre endnu.
Når puteren kører som den skal, opretter du et gendannelsespunkt.
Derefter dobbeltklikker du på denne computer. Klikker på egenskaber og
højreklikker c:drevet og går i diskoprydning. Fanebladet flere indstillinger
giver dig mulighed for at slette alle gendannelsespunkter minus det sidst
oprettede.
Hvis du samtidig sætter pladsen til punkterne ned fra de 12% og til hvad du
selv synes, så frigør du en del plads.
Denne oprydning kan du foretage så tit du ønsker det.

Mvh.
Torben

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-10-04 00:33

"Torbenth" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du
> selv synes, så frigør du en del plads.
> Denne oprydning kan du foretage så tit du ønsker det.

Alt det gjorde jeg med det samme (den er sat til at bruge max 1 GB og der ér
ryddet op) og bagefter kørte jeg en boot-optimering men ellers tak for
tippet - det kunne jo være at jeg ikke vidste det.

Fra : Eh-Fniller

Dato : 17-10-04 00:40

Kim Larsen wrote:
[klip]

> Alt det gjorde jeg med det samme (den er sat til at bruge max 1 GB og der ér
> ryddet op) og bagefter kørte jeg en boot-optimering men ellers tak for
> tippet - det kunne jo være at jeg ikke vidste det.

howdy.

hvor fandt du den boot-optimerin henne?

mvh EH

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-10-04 01:09

"Eh-Fniller" <en_skod@email.com> skrev i en meddelelse
> Kim Larsen wrote:
> [klip]

> howdy.
>
> hvor fandt du den boot-optimerin henne?

Den kan du blandt andet finde på:

http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-1.shtml

Du kan søge på Google under navnet Bootvis, der er flere andre link til
programmet.

Da jeg kørte programmet første gang på denne her computer formindskede det
tidsforbruget til Boot-sekvensen væsentligt, maskinen blev mindst 30 %
hurtigere til at boote op.

Held og lykke med det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-04 07:57

Kim Larsen skriver:

> Da jeg kørte programmet første gang på denne her computer formindskede det
> tidsforbruget til Boot-sekvensen væsentligt, maskinen blev mindst 30 %
> hurtigere til at boote op.

Skummelt M$ henviser ellers til at bootvis rutinerne er bygget ind i XP
og køres regelmæssigt !!! Derfor har de fjernet det fra deres egen
hjemmeside...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-10-04 12:12

> Kim Larsen skriver:

> Skummelt M$ henviser ellers til at bootvis rutinerne er bygget ind i XP
> og køres regelmæssigt !!! Derfor har de fjernet det fra deres egen
> hjemmeside...

Jo men den havde nogle mindre ophold undervejs som tydeligt kunne ses på
grafen over boot-processen. Disse ophold er nu så godt som væk. Hvorfor XP
ikke har ryddet op i det ved jeg ikke men det har Bootvis så til gengæld nu.
Jeg har også lagt mærke til at Microsoft har fjernet det men det skulle de
efter min mening ikke have gjort.

Fra : Eh-Fniller

Dato : 17-10-04 09:42

Kim Larsen wrote:
> [...]
>
> Da jeg kørte programmet første gang på denne her computer formindskede det
> tidsforbruget til Boot-sekvensen væsentligt, maskinen blev mindst 30 %

Tak for linket.

Det er nu kørt, og den kunne også boote bagefter ( er blevet meget
mistroiske med årene).
Det gav lidt i boot-tiden men ikke så man sagde wauv.

mvh EH

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-10-04 12:42

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Skummelt M$ henviser ellers til at bootvis rutinerne er bygget
> ind i XP og køres regelmæssigt !!!

Det er de også.
Funktionen hedder Prefetch, men den kræver vedligeholdelse for at
fungere optimalt og på nogle computere har den slet ingen effekt,
på samme måde som Bootvis heller ikke har lige stor effekt på
alle computere. Læs evt. afsnittet [Prefetch] i følgende indlæg:

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 17-10-04 07:51

On Sat, 16 Oct 2004 14:31:42 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>fortryd fortryd, altså at gå frem igen til den konfiguration man fortrød) ?

Hvis din maskine kører fejlfri lige nu, så kan du slette alle
gendannelsespunkter nu og oprettet et nyt om lidt.
Hilsen emj