MS Windows
briani 27239
Snagit capture program
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 15-10-04 09:16

Jeg har lige hentet og installeret i dette program i en prøveversion.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af det, da jeg ikke kan ret meget
engelsk.

Jeg skal bruge programmet i forbindelse med indsætning af billeder i Word.

Det færdige resultat skal trykkes ved en bogtrykker.

Programmet har åbenbart en fast resolution på 120 ppi - men for at få
billederne tilstrækkelige skarpe skal resolutionen være på 300 ppi.

Umiddelbart ser det ud til, at dette kan ændres, men desværre skal
indstillingen foretages ved alle billeder.

Jeg har gjort følgende: I funktionen: Image/Resolution, sletter jeg først
fluebenet i Auto configure - dernæst ændrer jeg resolutionen til 300 ppi. Så
virker det til næste gang.

Hvilket program kan jeg bruge, hvis "fejlen" ikke kan afhjælpes.

Mvh. Ove

Fra : JB

Dato : 15-10-04 12:40

>snip< Hvilket program kan jeg bruge, hvis "fejlen" ikke kan afhjælpes.
>
> Mvh. Ove
knappen "prt scr" for skærmdump af hele skærmbilledet, herefter rediger
indsæt
i word (ctrl+v), og alt+prt scr for kun at kopiere det aktive vindue.

Mvh
Jan

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 15-10-04 13:03

Tak for dit svar,
Sådan har jeg båret mig ad indtil nu. Men det indebærer at billederne skal
overføres til et billedbehandlingsprogram, så de kan optimeres her. Jeg har
brugt programmet Micrografx Picture Publischer 8.
Men dette program har den samme fejl - jeg skal ændre ppi hvergang jeg vil
indsætte et billede og da det anslået drejer sig et sted imellem 100 og 200
billeder så betyder det meget rent tidsmæssigt.
Så derfor vil jeg gerne finde et program der kan det hele.

Mvh. Ove

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 13:29

On Fri, 15 Oct 2004 14:03:06 +0200, "Ove Lauridsen"
<o.l-nospam@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>billeder så betyder det meget rent tidsmæssigt.
>Så derfor vil jeg gerne finde et program der kan det hele.

jeg bruger selv programmet "Snag-It", der kan hentes på
www.techsmith.com
- jeg har været helt tilfreds med de mange faciliteter.
hilsen,
Vagn

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 15-10-04 16:28

Du skriver:
> [...]
> www.techsmith.com
> - jeg har været helt tilfreds med de mange faciliteter.

Det er det program jeg har hentet, der mangler blot en (-) i min betegnelse.

Kan du hjælpe mig med at løse mine problemer?

Mvh. Ove

Fra : JB

Dato : 15-10-04 17:01

Prøv at stille dit spørgsmål i dk.edb.grafik
det er vist der, de ved mest om det

Mvh
Jan

Fra : Ove Lauridsen