MS Windows
briani 27239
grafikdriver problem
Fra : Keld Villadsen

Dato : 14-10-04 21:30

Jeg vil prøve at benytte 2 skærme, men er løbet ind i et problem.

Jeg har fundet et gammelt S3 grafikkort til skærm 2, men der findes ingen
XP driver og jeg kan ikke finde den gode gamle generic driver i
driverdatabasen mere.

Nogen der har et forslag?

Det er et S3 Virge DX/GX

Håber en kan hjælpe

Venligst

Keld

Fra : Henrik Sahl

Dato : 14-10-04 21:43

"Keld Villadsen" <k_king_k@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har fundet et gammelt S3 grafikkort til skærm 2, men der findes ingen
> XP driver og jeg kan ikke finde den gode gamle generic driver i

Jeg har det samme på en win2k3 server og der finder windows selv ud af det
med driverne, har du prøvet at stikke kortet i og set om WinXP ikke selv kan
håndtere det ?

Mvh
Henrik

Fra : Keld Villadsen

Dato : 14-10-04 21:44

>du prøvet at stikke kortet i og set om WinXP ikke selv kan håndtere det ?

Ja - jeg får en fejl kode 10

Fra : ///JJ

Dato : 14-10-04 22:00

Keld Villadsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har fundet et gammelt S3 grafikkort til skærm 2, men der findes
> ingen XP driver og jeg kan ikke finde den gode gamle generic driver i

Det kort kan ikke køre dual-mode - jeg prøvede allerede i de spæde dage med
Win2000.
Det kan selvfølgelig være de har lavet en driver sidenhen, men jeg tror det
er pga. for stor hardware-forskel at den ikke er i WinXP databasen. Et nyt
og kompatibelt dual-mode grafikkort kan nu også købes for ca. 300 kr.

///JJ

Fra : Keld Villadsen

Dato : 14-10-04 22:03

Jeg har fjernet driverproblemet, ved at sætte vga før agp i bios

Nu ser jeg opstarten på den nye skærm og så slår det over til
min bedre skærm og grafikkort når windows starter.

Men derefter er den nye skærm sort.

Hvordan får man liv i den så?

Keld

Fra : Keld Villadsen

Dato : 14-10-04 22:50

problemet er løst.

Tak for Jeres indlæg

Keld

Fra : Pico

Dato : 14-10-04 23:52

Keld Villadsen wrote:
> problemet er løst.

Nu skal du ikke røbe løsningen, der var måske nogen der kunne drage
nytte af den
Pico

Fra : Keld Villadsen

Dato : 15-10-04 00:08

Fra : Anders Lund

Dato : 15-10-04 06:46

Keld Villadsen wrote:
> Jeg har fjernet driverproblemet, ved at sætte vga før agp i bios

Men du skrev at den så bare blev sort. Eller var du så inde i Windows og
tage egenskaber for skrivebordet og definere at du ville bruge 2 skærme?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Keld Villadsen

Dato : 15-10-04 09:07

> Men du skrev at den så bare blev sort. Eller var du så inde i Windows og
> tage egenskaber for skrivebordet og definere at du ville bruge 2 skærme?

Nej det skulle ordnes i mit nvidia software

Keld