MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
xp Pro og ram
Fra : /Ole

Dato : 14-10-04 19:40

½øjs@

Jeg har lige smidt en stang 512 mb ram mere i maskine, nu 1 Gb. Kan det
svare sig, at bruge noget Rambooster program, eller giver det ikke noget?
Maskinen:
MSI kt6-delta motherboard
AMD 2800+
1024 mb ram
Albatron GeForce 5900XT

XP Pro m. sp2

/Ole

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 14-10-04 20:24

/Ole wrote:
> [...]
>
> Jeg har lige smidt en stang 512 mb ram mere i maskine, nu 1 Gb. Kan
> det svare sig, at bruge noget Rambooster program, eller giver det

Det kommer selvfølgelig an på hvad du bruger din PC til, men jeg tror ikke
du får noget ud af det.

/Mogens

Fra : /Ole

Dato : 14-10-04 21:13

> Det kommer selvfølgelig an på hvad du bruger din PC til, men jeg tror ikke
> du får noget ud af det.
>
> /Mogens

Det er mest spil jeg tænker på. Det er jo ligemeget med alm. surfing og
andet ikke så krævende arbejde.

/Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-10-04 01:45

I bedste fald vil du ikke mærke noget. I værste fald vil du mærke en
forringelse. Årsagen er at såkaldte RAM boostere virker ved at smide
så meget som muligt af det der er i RAM ud i swapfilen. Med så meget
RAM ville du ikke normalt have brug for at swappe i andet end extreme
tilfælde. Men eftersom disse såkaldte RAM boostere fremtvinger en
swapning og HD'ere er langsommere end RAM kan du selv regne ud hvad
resultatet vil være.

Fra : /Ole

Dato : 15-10-04 07:21

> [...]
> tilfælde. Men eftersom disse såkaldte RAM boostere fremtvinger en
> swapning og HD'ere er langsommere end RAM kan du selv regne ud hvad

Mange tak for det.... Så er det da på plads.

/Ole