MS Windows
briani 27239
Startlinie og Systray forsvinder...
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-10-04 12:40

og kommer igen...

Hej i gruppen,

en bekendt har et lidt underligt problem. Hendes startlinie og systray
forsvinder kort efter Windows er loadet og kort efter igen popper
de frem igen, men alle ikonerne fra systray er væk (AVG, lyd m.fl.).

Jeg har testet for spyware og virus, intet blev fundet med SpyBot,
AdAware og AVG med nyeste opdateringer.

Har nogen set problemet før og bedre endnu, kender nogen en
løsning?

Maskinen kører med Windows XP Pro og har et ECS bundkort,
en AMD XP processor samt 256MB RAM.
Det er først kommet for nyligt, har kørt helt fint i mere end 1 år.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : ///JJ

Dato : 14-10-04 17:51

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> [...]
> de frem igen, men alle ikonerne fra systray er væk (AVG, lyd m.fl.).
> Det er først kommet for nyligt, har kørt helt fint i mere end 1 år.

Lige for at være sikker: Der er ikke blot tale om "Autohide" funktionen,
vel?
I WinXP fjerner Windows de inaktive ikoner fra systray (eller mere korrekt:
notification area) - der er ikke tale om noget sådant, vel?

Virker Explorer ellers normalt? Start-linie og N.A er tæt bundet op med den.
Evt. prøv at dræbe alle explorer.exe fra Task Manager og start en ny via
dennes File/Run... menu. Forbedrer det noget?

///JJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-10-04 19:03

///JJ wrote:
> Der er ikke blot tale om "Autohide" funktionen, vel?

Nej, det er ikke derfor. Startlinjen kommer frem igen, men
ikonerne i systray gør ikke.

> I WinXP fjerner Windows de inaktive ikoner fra systray (eller mere
> korrekt: notification area) - der er ikke tale om noget sådant, vel?

Nej, ikonerne er ikke sat til at skjules ved inaktivitet eller altid.

> Virker Explorer ellers normalt?

Njaa, de siger den virker langsommerer, men efter min mening
er det, det samme.

> Start-linie og N.A er tæt bundet op med den. Evt. prøv at dræbe
> alle explorer.exe fra Task Manager og start en ny via dennes
> File/Run... menu. Forbedrer det noget?

Jeg kan ikke lige afprøve det pt. - men problemet fremkommer
ca. 30sek efter Windows er loadet og det hjælper ikke at dræbe
div. processer. Den gør det alligevel!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : ///JJ

Dato : 14-10-04 21:49

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Jeg kan ikke lige afprøve det pt. - men problemet fremkommer
> ca. 30sek efter Windows er loadet og det hjælper ikke at dræbe
> div. processer. Den gør det alligevel!

Er der så ikke et eller andet program der går ind og smadrer den??
Prøv at kigge med msconfig.exe hvad der ligger af startup-aktiviteter.
///JJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-10-04 06:26

///JJ wrote:
> Er der så ikke et eller andet program der går ind og smadrer den?

Ikke hvad jeg kan se af.

> Prøv at kigge med msconfig.exe hvad der ligger af startup-aktiviteter.

Syntes at have disablet alt i msconfig.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : ///JJ

Dato : 15-10-04 14:36

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Ikke hvad jeg kan se af.

> Syntes at have disablet alt i msconfig.

Så hælder jeg stadigvæk til en korrupt explorer.exe....

///JJ

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-10-04 18:32

///JJ wrote:
> Så hælder jeg stadigvæk til en korrupt explorer.exe....

Nogen der ved hvad man kan gøre ved en sådan?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : ///JJ

Dato : 17-10-04 21:27

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Nogen der ved hvad man kan gøre ved en sådan?

Kopier den ind fra ind anden pc - men jeg tror ikke det holder eivgt - men
prøv da :)

///JJ