MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord - oprettelse af brugere ?
Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-10-04 07:06

Hej

Er der en som kan henvise eller forklare hvordan man opretter brugere som
kan logge sig på via WinXp's fjernskrivebord ?

Hvis jeg f.eks. er på arbejdet, og logger på min ip adresse - så er der hul
igennem,
men brugeren blev ikke godkendt på grund begrænsninger i kontoen

Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan "godkende"/tilføje "mig selv" som
bruger
fra min arbejdsplads

Nogen hjælp ?

Mvh.,
Jensn

Fra : simsalabim

Dato : 13-10-04 07:18

Prøv denne: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=300

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-10-04 07:30

"simsalabim" <carsten1962@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv denne: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=300

Hej

Den er sådan set ok, denne vejledning - men jeg synes de springer meget
hurtigt
hen over punktet - tilføj brugere - og det er hér jeg har lidt problemer

- hvordan vælger man disse brugere ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 13-10-04 18:40

> Den er sådan set ok, denne vejledning - men jeg synes de springer meget
> hurtigt
> hen over punktet - tilføj brugere - og det er hér jeg har lidt problemer
>
> - hvordan vælger man disse brugere ?

I vejledningen står følgende punkter:
1.. Når du bliver bedt om bekræftelse, klik OK.
2.. Klik på "Vælg fjernbrugere" og klik Tilføj for at angive de brugere
der skal gives tilgang. BEMÆRK: Administratorer gives automatisk adgang.
3.. Når du er færdig med at tilføje de brugere du ønsker, skal du klikke
OK. Check om den konto der bliver tilføjet virkelig eksisterer på den fjerne
computer.
4.. Klik OK og igen OK.
Det du så skal gøre når du står i punkt 2 og skal "angive" de brugere der
skal gives adgang til, er at skrive deres brugernavn i feltet. Jeg sidder
desværre ved en windows xp home pt., så jeg kan ikke lige tjekke
skærmbilledet præcist. Men du kan altså ikke se en liste med brugere, og så
klikke dem af du vil give tilladelse til - du skal selv skrive dem i feltet.
Jeg mener der er en knap der hedder noget med "Tjek", eller "giv adgang"
eller lignende.

Håber det kunne hjælpe

/Sjang