MS Windows
briani 27239
XP: Language Bar er forsvundet
Fra : Steen

Dato : 11-10-04 21:42

Jeg har en XP på en laptop, hvor Language Bar i sin tid forsvandt - længe
før jeg installerede SP2. Det generede mig ikke synderligt, indtil jeg en
dag kom til at skifte til engelsk tastatur ved et uheld. En kollega hjalp
mig til at skifte tilbage igen, og forklarede, at jeg skulle højreklikke på
proceslinjen, vælge "Toolbars" og derefter "Language Bar". Det bragte
language baren tilbage igen - men der er ikke noget ikon i det!

Så hut jeg visker burde der være et lille blåt kvadrat med et hvidt DA eller
EN i, men der er slet ikke noget! Jeg har prøvet flere gange at slå den fra
og til igen, men lige lidt hjælper det.

....og nu har jeg igen ved et uheld fået slået engelsk tastatur til! Det var
vistnok noget med shift-alt-ctrl-noget, men jeg kan ikke få det slået
tilbage igen, og det er jævnt irriterende at lave spørgsmålstegn, når man
vil lave underscores!

Derfor: allerhelst vil jeg gerne have min language bar tilbage igen. Men
hvis ikke det kan lade sig gøre, vil jeg gerne vide, hvilken
tastekombination der kan bringe mit tastatur tilbage til Danmark igen.

Mvh Steen

Fra : banditten2002

Dato : 11-10-04 21:53

En tur i kontrolpanel, der efter finder du Internationale og sproglige
indstillinger trykker på den , når du er der skal du tage fagbladet der
hedder sprog og trykke på detaljer, og der kan du redigere din
indstillinger.

Jeppe

Fra : Steen

Dato : 11-10-04 22:37

banditten2002 wrote:

> [...]
> indstillinger trykker på den , når du er der skal du tage fagbladet
> der hedder sprog og trykke på detaljer, og der kan du redigere din

OK - nu fik jeg skiftet tilbage til dansk, og samtidig fundet ud af, at jeg
skal trykke Left ALT + Shift for at skifte imellem sprogene; det var rart -
tak for det!

Men det gav mig ikke min language bar tilbage. Inde i de settings, du
anbefalede, var der en knap, der hed "Language Bar" ved siden af "Key
settings...", men den var grå, og jeg kunne ikke trykke på den.

Mvh Steen