MS Windows
briani 27239
Windows XP Home Service Pack 2 - kan den a~
Fra : Troels Mikkelsen

Dato : 11-10-04 20:01

Hej,

jeg har fået installeret Service Pack 2 til Windows XP Home, men synes at
opleve, at jeg ikke er tilfreds med måden Windows fungerer på pga. fejl i
service pack'en.

Jeg overvejer derfor at fjerne den igen - men kan den anbefales at bevares?

Dumt spørgsmål - ja det ved jeg godt - for selvfølgelig er en service pack
formålsbelagt og anbefalende i sig selv, men hvis nogle kan følge mig, så
kan de også svare mig...

mvh
/Troels

Fra : Anders Lund

Dato : 11-10-04 20:36

Troels Mikkelsen wrote:
> jeg har fået installeret Service Pack 2 til Windows XP Home, men synes at
> opleve, at jeg ikke er tilfreds med måden Windows fungerer på pga. fejl i
> service pack'en.

Eller fejl/Konfigurationer i din Windows installation, som SP2 ikke har
taget højde for.. :)

Hvad oplever du?

> Jeg overvejer derfor at fjerne den igen - men kan den anbefales at bevares?

Umidlbart ville jeg sige ja, det kan anbefales.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Troels Mikkelsen

Dato : 11-10-04 20:42

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Eller fejl/Konfigurationer i din Windows installation, som SP2 ikke har
> taget højde for.. :)
>
> Hvad oplever du?

1. Messenger-problemer (som alle andre - jeg har fundet ud af, at jeg ikke
er den eneste, og at det ikke er et Windows SP2-problem)

2. Endnu vigtigere - og det, som var mit primære problem den seneste tid.

Efter installation af SP2 har jeg haft problemer med at vise mine
hjemmesider, der ligger på computeren, men som ikke er html-filer. Den viser
simpelthen selve koden i Explorer i stedet for selve siden. (mine sider
hedder .shtm og .inc)

Jeg plejer godt at kunne få siderne vist rigtigt, ved i Frontpage at vise i
ekstern browser, selvom filerne ikke ligger i htdocs1-biblioteket under min
Apache server. (okay det er ikke Windows-relateret, men du spurgte til,´hvad
jeg oplevede)

Jeg har fra anden gruppe fået fortalt, at der er en bug i SP2, som vist nok
medfører ovenstående.

Troels

Fra : Kim Schroeder

Dato : 12-10-04 03:29

"Troels Mikkelsen" <Troels@mikkelsen@invalid.dk> skrev i en meddelelse news:416ad86f$0$23057$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
[snip]
> Jeg overvejer derfor at fjerne den igen - men kan den anbefales at bevares?
[snip]

Den kan sikkert anbefales, ifald du ikke har/får problemer, for på papiret er SP2 god
for mangt og meget.

Imidlertid oplevede jeg (som det hedder på nydansk) kun besværligheder med SP2.

Computeren blev langsom i opstart (XP gik i stå, når den nåede til at skulle indlæse
Norton Antivirus) - Messenger var en plage at få kværket - sikkerhedscenteret
var jeg nødt til at disable, da den trods fjernelse af flueben diverse steder alligevel
poppede op med tåbelige advarsler om, hvad jeg havde slået fra - og som prikken
over i'et ville min Canon lbp-660 laser printer ikke virke..

Jeg afinstallerede SP2 og fik det til at virke igen - har nu valgt selv at opdatere fra
MS Update - her kan du vælge "brugerdefineret installation", "gennemse andre opdateringer",
hvorefter du - efter min mening - er ligeså godt kørende.

Kim