MS Windows
briani 27239
Min cmd er fuc*ed
Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 12:41

Hey...

Jeg har et problem med min command prompt. Ligegyldigt hvilken kommando man
ønsker at bruge (ipconfig, subst osv.) returneres blot med:

/'ipconfig eller subst' blev ikke genkendt som en interne eller ekstern
komando, et program eller batchfil./

Men alle de "kommandofilerne" ligger i C:\windows\system32 mappen. Jeg har
sågar prøvet at kopiere subst-filen fra en anden maskine hvor det fungerer
upåklageligt. Men så snart det kommer over på min workstation, bliver
filerne bare ikke genkendt. Kommandoerne som 'dir' eller 'cd' virker ganske
som de skal.

Hvad pokker kan der være galt?

På forhånd mange tak...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 12:41

Martin Kirschmeyer wrote:
> Hvad pokker kan der være galt?

OS'et er btw. WinXP Pro DK...

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-10-04 12:54

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer (a) FJERN DETTE hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41691fc6$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Hej,
Din "path" er måske ikke i orden ?

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 12:59

Kent Nielsen wrote:
> Din "path" er måske ikke i orden ?

Det var lige præcis hvad der var galt

Det viste sig at jeg har installeret en SML compiler for kort tid siden, og
da jeg skulle sætte PATH'en op, havde jeg fået fucked op i "-tegnene, så den
ikke kunne finde system32 mappen.

Nu fungerer det! Takker for svaret...