MS Windows
briani 27239
chkdsk
Fra : David

Dato : 10-10-04 09:33

Hej NG

Jeg har prøvet at køre chkdsk via kommandoprompt, hvor den så fandt fejl,
jeg ville så høre hvordan man kunne "lave" de fejl igen, jeg har prøvet at
sige chkdsk /F, men det nytter ikke noget, den kontrollerer den kun.

mvh.
David

Fra : Anders Lund

Dato : 10-10-04 09:56

David wrote:
> Jeg har prøvet at køre chkdsk via kommandoprompt, hvor den så fandt fejl,
> jeg ville så høre hvordan man kunne "lave" de fejl igen, jeg har prøvet at
> sige chkdsk /F, men det nytter ikke noget, den kontrollerer den kun.

Altså: chkdsk c: /f

Hvilket OS?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 10-10-04 10:00

Anders Lund wrote:
> Hvilket OS?

For ikke også at sige, hvilket filsystem?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : David

Dato : 10-10-04 10:10

jeg har Windows XP Pro og NTFS.

Fra : Anders Lund

Dato : 10-10-04 10:39

David wrote:
> jeg har Windows XP Pro og NTFS.

Hvis det er systemdrevet, bliver det så ikke noget lignende dette?:

C:\>chkdsk c: /f
The type of the file system is NTFS.
Cannot lock current drive.

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process. Would you like to schedule this volume to be
checked the next time the system restarts? (Y/N) y

This volume will be checked the next time the system restarts.

C:\>

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : David

Dato : 10-10-04 11:11

Jo det gør det, altså bare på dansk ik', men når jeg så siger ja til det
næste gang den genstarter sker der ikke en skid, men den reparerer det ikke.

mvh.
David

Fra : ///JJ

Dato : 10-10-04 12:01

David wrote:
> når jeg så siger ja til
> det næste gang den genstarter sker der ikke en skid, men den
> reparerer det ikke.

Den sætning giver ikke mening, men...... jeg prøver alligevel:

Når du genstarter, kommer der så en besked om at "hvis du ikke rører en tast
indenfor 10 sek. så udføres der et disk-check"?
Og hvis ja, så rører du vel ikke en tast i de 10 sek, vel?

///JJ

Fra : David

Dato : 10-10-04 12:18

Ja det er rigtigt, og disk-checken starter så der, men der reparerer det
ikke, så jeg ville så høre om der ikke var en anden måde.

david

Fra : ///JJ

Dato : 10-10-04 15:43

David wrote:
> Ja det er rigtigt, og disk-checken starter så der, men der reparerer
> det ikke, så jeg ville så høre om der ikke var en anden måde.

Så *sker* der jo altså rent faktisk "en skid", selvom du siger det
modsatte - Diskchecket bliver udført korrekt. Det du mener, er altså at den
laver disk-checket, men den reparerer ikke fejlen på disken.... eller den
opstår igen umiddelbart efter.

Prøv evt. at undersøge din disk med et andet værktøj. Jeg har kendskab til
Norton (Symantec) og http://www.e-systems.ro/diskcheck.htm. Måske en af dem
kan hjælpe.

PS. Vær venlig at svare under det allerede skrevne når du svarer - det er
alm.

mvh
///JJ

Fra : Henrik Dissing

Dato : 10-10-04 12:53

On Sun, 10 Oct 2004 12:10:49 +0200, David wrote:

>Jo det gør det, altså bare på dansk ik', men når jeg så siger ja til det
>næste gang den genstarter sker der ikke en skid, men den reparerer det ikke.

Hvis du bruger Zone Alarm, så prøv at opdatere til den seneste version.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)