MS Windows
briani 27239
Hvordan laver man en systemreperation i wi~
Fra : none

Dato : 09-10-04 14:02

Jeg har en winxp installation der giver mig problemer. Efter en
mislykket installering af counter strike stopper systemet i opstarten og
kommer ikke længere.

Jeg kan godt starte op i fejlsikret tilstand og har prøvet at fjerne
spillet og gendanne et tidligere systempunkt, men det har ikke hjulpet.
En gang er det lykkedes for systemet at starte op, der sad system disken
i cd drevet.

Jeg vil egentlig gerne lave en reperationsinstallering men ved ikke
hvordan. JEg har bootet på system cd'en men når jeg vælger reperations
installering kommer jeg bare ind i en kommandopromt og ved ikke hvordan
jeg kommer videre..

Derfor vil jeg gerne have en opskrift på hvordan sådan en reperations
installering gennemføres, og vide om denne procedure sørger for at
bevare ens filer på disken ??

MVH

Jakob

Fra : John

Dato : 09-10-04 14:56

"none" skrev i en meddelelse

> Jeg har en winxp installation der giver mig problemer. Efter en
> mislykket installering af counter strike stopper systemet i opstarten og
> kommer ikke længere.

Prøv evt fejlsikker tilstand, start/kør og skriv: sfc /scannow. Ha' XP-cd'en
parat. Held og lykke!

Mvh John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-10-04 16:15

"none" <none@none.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor vil jeg gerne have en opskrift på hvordan sådan en reperations
> installering gennemføres, og vide om denne procedure sørger for at

Du er inde på det rigtige. Når du kommer til ovenstående sted, skal du ikke
vælge reparation, men fortsætte helt frem til du har det billede, hvor du
fortæller systemet, at nu vil du installere. Der vil du så få at vide, at
den har fundet en eksisterende windows installation, hvor du så skal vælge
mellem en ny installation og en reparation. Her vælger du så reparationen,
hvorefter den lægger sig ind oveni og bevarer alle programmer og dokumenter.

Kurt

Fra : Tommy

Dato : 09-10-04 21:53

On Sat, 9 Oct 2004 15:02:29 +0200, none <none@none.no> wrote:

cut

> [...]
>
>Derfor vil jeg gerne have en opskrift på hvordan sådan en reperations
>installering gennemføres, og vide om denne procedure sørger for at

cut

Du skal blot vælge ny installation - i stedet for rep.- du får så
senere mulighed for at vælge at reparere den gamle installation, og
derved redde dine gamle data.

Mvh. Tommy

Fra : none

Dato : 10-10-04 10:49

> Du skal blot vælge ny installation - i stedet for rep.- du får så
> senere mulighed for at vælge at reparere den gamle installation, og
> derved redde dine gamle data.

Hej tak til jer alle tre, jeg prøver det med det vuns

Hygge

jakob