MS Windows
briani 27239
Slette gendannelsespunkter?
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 20:22

Hvordan er det, at jeg kan slette mine tidligere gendannelsespunkter. Har
set i tidligere tråde, at de ligger og optager plads på disken, men hvor
finder jeg dem?

Er det filer, som kan slettes fra disken, eller jeg skal ind i regedit og
rode?

Kh. John

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 20:24

Win XP PRO DK SP2 - iøvrigt.... Sorry

John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-10-04 21:02

> [...]
> finder jeg dem?
>
> Er det filer, som kan slettes fra disken, eller jeg skal ind i regedit og

start / all programs / accessories / system tools / disk cleanup / vælg dit
windows drev - nok C: / More Options / System Restore / Cleanup - nu får
du valget at slette alle restore points undtaget den sidste.
Håber det er det du leder efter - oversæt selv til dansk hvis det er
nødvendigt

vh
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 21:10

Tak - jeg troede egentlig, at man kunne udvælge punkterne manuelt, men det
kan sikkert ikke lade sig gøre, da de jo må komme i kronologisk rækkefølge!

/John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-10-04 08:30

> Tak - jeg troede egentlig, at man kunne udvælge punkterne manuelt, men det
> kan sikkert ikke lade sig gøre, da de jo må komme i kronologisk
> rækkefølge!

tja det ved jeg faktisk ikke - men opretter man eksempelvis et punkt inden
man deleter hvor pcen er på toppen kan det ikke gå helt galt. Jeg ved heller
ikke om der er andre metoder at gøre det på.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 09-10-04 11:25

On Sat, 9 Oct 2004 09:29:57 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>tja det ved jeg faktisk ikke - men opretter man eksempelvis et punkt inden
>man deleter hvor pcen er på toppen kan det ikke gå helt galt. Jeg ved heller
>ikke om der er andre metoder at gøre det på.

Der er vist kun én anden mulighed: Deaktiver systemgendannelsen - men
så slettes *alle* gendannelsespunkter.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-04 14:16

sniper_Nolight skriver:

> Jeg ved heller ikke om der er andre metoder at gøre det på.

Aller lettest, slå gendannelse fra og til igen, så er der kun 1
gendannelsespunkt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John T.

Dato : 10-10-04 19:10

> Aller lettest, slå gendannelse fra og til igen, så er der kun 1
> gendannelsespunkt.
> Klaus

Gå ind i Systen Volume information, som ligger i roden
af C:
Der ligger alle gendannelspunkterne, de kan slettes enkeltvis.
John

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 21:34

> Gå ind i Systen Volume information, som ligger i roden
> af C:
> Der ligger alle gendannelspunkterne, de kan slettes enkeltvis.
> John

Underligt - den har jeg ikke adgang til? Hvordan kan det mon være?

Kh. John

XP DK SP2

Fra : John T.

Dato : 11-10-04 00:36

> Underligt - den har jeg ikke adgang til? Hvordan kan det mon være?
>
> Kh. John
>
> XP DK SP2

Gå i kontrolpanel/mappeindstillinger/vis
Check div. flueben og marker: Vis skjulte filer/mapper,
oprativ o.s.v.
Det kunne tænkes årsagen ligger der.
Mvh. John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-10-04 04:51

"John T." skriver:

> Gå i kontrolpanel/mappeindstillinger/vis
> Check div. flueben og marker: Vis skjulte filer/mapper,
> oprativ o.s.v.
> Det kunne tænkes årsagen ligger der.

Hvorfor gøre det besværlige, når nu jeg kom med den lette løsning ?

Fra : John T.

Dato : 11-10-04 07:02

> "John T." skriver:

> Hvorfor gøre det besværlige, når nu jeg kom med den lette løsning ?
>
> Klaus

Det har du da ret i Klaus, men kun hvis den kører som
den skal lige nu ! Det kunne jo være at John Quist ville
beholde de sidste par stykker, for hvis nu den sidste
indeholder noget snavs er det da rart at kunne lidt
tilbage-derfor forslaget !
Og sidst men ikke mindst, det kunne jo være at andre her i gruppen
kunne bruge min oplysning.
Venlig hilsen
John