MS Windows
briani 27239
MS Movie Maker - codec
Fra : Karl Johan

Dato : 08-10-04 15:16

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe men jeg viver alligevel at
stille et spørgsmål om Movie Maker: Når jeg vil importere en MPG-fil får
jeg følgende melding:

Filen c:\videos\filnavn.mpg kan ikke åbnes for di det codec, der skal
til for at åbne filen ikke er installeret på computeren.

Er der mon en der kan hjælpe?

Hilsen

Karl Johan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-10-04 15:57

Karl Johan skrev:

> Filen c:\videos\filnavn.mpg kan ikke åbnes for di det codec,
> der skal til for at åbne filen ikke er installeret på
> computeren.

Installer AVIcodec(*), åben filmen i det program og klik på
knappen 'web' ud for det codec du mangler. Det vil føre dig
videre til en hjemmeside, hvor det kan hentes.

(*) <http://avicodec.duby.info/>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Edmund

Dato : 08-10-04 17:48

"Karl Johan" <karl-johanSLET@nesega.dk> skrev i en meddelelse

> Filen c:\videos\filnavn.mpg kan ikke åbnes for di det codec, der skal
> til for at åbne filen ikke er installeret på computeren.
>
> Er der mon en der kan hjælpe?

Min erfaring er at Windows Movie Maker ikke er god til at behande Mpeg2
filer selv om man finder et codec som kan åbne filen i Movie Maker.
Det færdige resultat bliver altid noget der ligner en film der er
optaget med en masse frame drops, ligegyldigt om man gemmer som DV-avi
eller WMV

Konverter Mpeg2 filen til avi med et andet program først. f.eks med
VirtualDub-MPEG2 1.5.10
http://fcchandler.home.comcast.net/

Brug evt dette codec til avi´en
http://www.divx-digest.com/software/huffyuv.html

Er der nogen der har bedre held med Mpeg2 og Movie Maker ?

Mvh Edmund