MS Windows
briani 27239
sp2 og ustabil forbindelse
Fra : jacob K

Dato : 08-10-04 12:00

hej gruppe
efter at have opdateret XP med sp2
får jeg tit følgende meddelelse når jeg er på nettet
"der er ingen forbindelse til nettet...
arbejd offline eller prøv igen"
og ved tryk på prøv igen er jeg på som sædvanlig (jeg sidder på en ganske
alm. LAN forbindelse der altid har virket upåklageligt)
er der nogen der har en idé til hvilken indstilling jeg skal ændre?

håber det er den rigtige gruppe

--
fjern/remove fjern

------

Fra : Finn

Dato : 10-10-04 11:11

"jacob K" <jkmogensenfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hej gruppe
> efter at have opdateret XP med sp2
> får jeg tit følgende meddelelse når jeg er på nettet
> "der er ingen forbindelse til nettet...
> arbejd offline eller prøv igen"
Jeg har egentlig ingen løsning men sidder med samme problem. Jeg går ind og
deaktivere netværksforbindelsen og aktivere igen derefter virker det men det
er absolut uholdbart i længden.

Mvh
Finn I

Fra : jacob K

Dato : 10-10-04 22:37

> Jeg har egentlig ingen løsning men sidder med samme problem. Jeg går ind
> og deaktivere netværksforbindelsen og aktivere igen derefter virker det
> [...]
hej finn
skulle jeg finde en løsning indenfor overskuelig tid, sender jeg mig selv et
svar (håber du gør det samme)
Jacob

Fra : Eg Egemarke

Dato : 11-10-04 19:51

Jeg sidder og kæmper med samme problem, hopper af og på hele tiden, dvs 1
til 2 gange i timen hopper den af i ca 1 sec og jeg sidder på en 10 Mbit i
sverige
det er mildt sagt p..... i....
Håber der een derude der sidder med en løsning

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 22-10-04 22:10

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev:

> [...]
>sverige
>det er mildt sagt p..... i....
>Håber der een derude der sidder med en løsning

Har haft samme problem, - er løst : - )

Rimeligt simpelt. Problemet forsvandt da jeg prøvede at geninstallere
driveren til netkortet, uden at fjerne det fra enhedshåndteringen.
Jeg brugte før, jeg gjorde dette, en workarround med at deaktivere
netkortet og aktivere det igen, men dette er ikke nødvendigt længere.

Håber der virker andre steder også!

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Finn

Dato : 30-10-04 18:39

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Rimeligt simpelt. Problemet forsvandt da jeg prøvede at geninstallere
> driveren til netkortet, uden at fjerne det fra enhedshåndteringen.

> Håber der virker andre steder også!

Desværre ikke her

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 18-10-04 14:38

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> writes:

> Jeg sidder og kæmper med samme problem, hopper af og på hele tiden,

Bare for at sige: også mig. Rart der er andre.

Jeg har kigget på netværkskortindstillinger, offline files mm.
Men ingenting ser ud til at hjælpe.

Det mest irriterende er at det får min maskine til at ville
synkronisere offlinefiler hver gang.

Samtidig er det mærkeligt at når jeg gemmer en fil på mit offlinedrev
skriver den forsinket, så applikationen tror at den er blevet
opdateret af en anden app.

> Håber der een derude der sidder med en løsning
Jeg venter også med længsel.

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 19-10-04 12:36

Je fandt vistr nogle løsningner.

Brian Elmegaard <brian@rk-speed-rugby.dk> writes:

> Bare for at sige: også mig. Rart der er andre.

Prøv at hente:
http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html

Virker det for andre?

> Samtidig er det mærkeligt at når jeg gemmer en fil på mit offlinedrev
> skriver den forsinket, så applikationen tror at den er blevet
> opdateret af en anden app.

Jeg ændrede cachen til 0 i størrelse og så fik jeg has på den.

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 01-11-04 09:25

"Finn" <f.ix@iname.com> writes:

> Desværre ikke her

eller her. Jeg kan i min event log se at der opstår en fejl:
Information 01-11-2004 08:08:10 Tcpip None 4202 N/A B402-036-01P

The system detected that network adapter
\DEVICE\TCPIP_{DC97B1C1-8C89-48B0-8CE6-726AFBF98E46} was disconnected
from the network, and the adapter's network configuration has been
released. If the network adapter was not disconnected, this may
indicate that it has malfunctioned. Please contact your vendor for
updated drivers.

Sker noget tilsvarende hos jer?