MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Probs ved installering af programmer under~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-04 11:27

Jeg prøver lige igen, da jeg ikke fik noget respons på mit tidligere indlæg.

Jeg har for nyligt opgraderet min Pc til en Abit AS8 socket LGA-775, P4 3,2
Ghz med 2 GB (PC3200) DDR ram (jeg kørte tidligere ASUS A7V600, AMD XP3000+
med 1 GB ram).
Jeg har en 80GB IDE harddisk, hvor windows + div. programmer ligger, en
200GB IDE disk til data samt en 160GB SATA disk til video bearbejdning.
Efter ny installering af Win XP Pro (DK) har jeg haft en del problemer med
diverse programmer, der enten ikke vil lade sig installere eller ikke vil
køre når de er lagt ind.
De fleste af mine programmer tager meget lang tid at installere, f.eks. tog
det ca. en halv time for hver af cd'erne i Office 2003 og selv små
programmer tager laaaang tid at installere.
Og når først jeg har været så heldig at få dem ind, så virker de 100% som de
skal.
Nogle programmer vil slet ikke installeres, f.eks. Adobe Premiere Pro, det
stopper bare efter at jeg har indtastet div. oplysninger (jeg har forsøgt at
lade det stå i 5 timer, men med samme resultat).
Flere andre programmer/spil gør nøjagtigt det samme.
Alle de nævnte programmer virkede upåklageligt på mit gamle system.
Det er ikke selve PC'eren der hænger, da jeg snildt kan bruge den samtidigt
med de hængende installationer og også kan afbryde installationen på normal
vis.
Da dette er min første Pentium maskine i mange år (den sidste var en P66),
ved jeg ikke om jeg evt. har glemt at installere noget specielt ifm
installationen af Win XP ?
Jeg har naturligvis inst. de rette drivere til bundkort og deslige.
CPU temp ligger omkring 45-50 grader.
Maskinen virker som sådan godt nok uden nogen problemer, bortset fra det
ovenfor nævnte.

Problemet har været der både før og efter installering af SP2.

Nogen der kan hjælpe ?
Eller skal der "bare" en ny-installering af Windows til ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Sander

Dato : 08-10-04 16:51

Kunne det ikke være et ramproblem måske??. Jeg ville da lige prøve at pille
den ene
Gb ud og så se om det har nogen betydning.

Sander.
"Blot et skud i tågen".

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-04 16:55

Sander wrote:
> [...]
> pille den ene
> Gb ud og så se om det har nogen betydning.

Hejsa

Det glemte jeg at skrive, jeg har testet med forskellige RAM konfigurationer
(inden for de 4 stk jeg har), uden at det har hjulpet
Alle 4 X 512MB moduler er iøvrigt helt nye og ens Kingston DDR PC3200.
Har også kørt nogle små RAM test's, uden at de viste nogle fejl.

Per
www.perbeer.ninja.dk