MS Windows
briani 27239
Hjælp - XP fryser
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-10-04 20:36

bedst som jeg sidder og arbejder fryser min PC. Den går helt fast. ctrl+alt+
del reagerer den ikke på. Eneste løsning er at tage strømmen fra den.

Det er ikke noget bestemt program der skaber situationen, Der er ingen
hardwarekonflikter, jeg har kørt Norton, AVG, + adaware. De melder heller
ikke om nogen problemer.

Jeg har opdateret med alle sikkerhedsopdateringer

disablet restore.

kontroleret alle prossesser i taskmanager

Jeg havde dog på et tidspunkt en trojansk hest der hedder IOSDT.EXE. Den sam
alle henvisninger til den er fjernet, men skidtet fryser stadig

nogen konstruktive forslag - anyone???

Peter

Fra : Leony

Dato : 07-10-04 21:03

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg havde dog på et tidspunkt en trojansk hest der hedder IOSDT.EXE.
> Den sam alle henvisninger til den er fjernet, men skidtet fryser

Hvis du har en harddisk i overskud, så sæt den i systemet og indlæs
Windows på den.
Hvis systemet også fryser med den disk/installation, så kan du udelukke
softwarefejl (99% sikkert).
Tænker hvis der ikke er ryddet helt op efter "hesten".

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-10-04 14:53

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixin.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du har en harddisk i overskud, så sæt den i systemet og indlæs
> Windows på den.

desværre det har jeg ikke

> Hvis systemet også fryser med den disk/installation, så kan du udelukke
> softwarefejl (99% sikkert).
> Tænker hvis der ikke er ryddet helt op efter "hesten".

Nu skal man jo aldrig sige aldrig, men jeg har søgt og søgt, og scannet og
scannet, og slettet manuelt (selv gemte søgeresultater) så jeg TROR ikke der
er flere rester

Peter

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 15:54

> desværre det har jeg ikke

Kan du låne en af en ven/kollega/fætter/osv?

Hvis du ikke har noget på disken du skal gemme, så kan du jo bare
formattere og geninstallere.

> Nu skal man jo aldrig sige aldrig, men jeg har søgt og søgt, og
> scannet og scannet, og slettet manuelt (selv gemte søgeresultater) så
> jeg TROR ikke der er flere rester

Tja, "TROR" det er noget man gør i kirken, her skal du vide

Jeg er ret overbevist om at de små frysninger ikke skyldes hardware.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-10-04 15:49

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixin.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du låne en af en ven/kollega/fætter/osv?
>
> Hvis du ikke har noget på disken du skal gemme, så kan du jo bare
> formattere og geninstallere.

jeg kender ikke nogen som ikke har noget på deres hardisk som bare kan
smides ud

> Tja, "TROR" det er noget man gør i kirken, her skal du vide

prøcis.....det sagde min gamle tysklærer
også..........................................ofte

> Jeg er ret overbevist om at de små frysninger ikke skyldes hardware.

det var jeg også ........................................lige indtil min
hardisk stod helt af

så nu er problemet løst

tak for gode råd

Peter

Fra : Torben

Dato : 07-10-04 21:27

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har opdateret med alle sikkerhedsopdateringer
>
> disablet restore.
>
> kontroleret alle prossesser i taskmanager

Tjek dine driver! Det kunne være en ikke sertificeret driver.

Torben

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-10-04 14:51

"Torben" <t_fejr@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Tjek dine driver! Det kunne være en ikke sertificeret driver.

SÅ er det gjort - løser ikke problemet

Peter

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-10-04 09:20

On Thu, 7 Oct 2004 21:35:59 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixin.dk> wrote:

>bedst som jeg sidder og arbejder fryser min PC. Den går helt fast. ctrl+alt+
>del reagerer den ikke på. Eneste løsning er at tage strømmen fra den.
klip

Med tilsvarende problem på min PC, var det processor
temperaturen. Jo flere progr. jeg åbnede, jo hurtigere
frøs den. (store billedprogr. og behandl.)
mvh Ebbe

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-10-04 14:50

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> temperaturen. Jo flere progr. jeg åbnede, jo hurtigere
> frøs den. (store billedprogr. og behandl.)

her er det nærmest omvendt - jo længere tid det lykkes mig at holde den
igang, jo færre frysninger

PEter

Fra : Per Tordrup

Dato : 08-10-04 10:39

Hvad med temperaturen i din maskine, hvis din blæser ikke køre bliver din
processor for varm også fryser maskinen.

per

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-10-04 14:51

"Per Tordrup" <ds013aper@airmat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med temperaturen i din maskine, hvis din blæser ikke køre bliver din
> processor for varm også fryser maskinen.

se mit svar til Ebbe

Peter

Fra : Andreas \(2200\)

Dato : 09-10-04 11:05

Har du opgraderet/nedgraderet din BIOS for nylig?

Jeg har oplevet, at en BIOS opgradering kan løse mange problemer, men SÅ
SANDELIG også skabe nye! Jeg løste et problem med en maskine der hang, ved
at _nedgradere_ BIOS.

Med andre ord - prøv dig frem med andre versioner af BIOS til dit mb.

Mvh
Andreas

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-10-04 15:51

SÅ er problemet løst..........hardisken begyndte pludselig at sige underlige
lyde når der skulle læses eller skrives fra den, og pludselig efter kort
tids sygdom afgik den ved døden RIP

Til alle der har gidet komme med mere eller mindre gode forslag: Tak fordi i
gad forsøge at hjælpe, men mod døende hardiske kæmper selv vor herre
forgæves

Peter

Fra : Ejnar Møller

Dato : 02-01-05 09:51

Der er mange mulige forklaringer.
Det tyder på en hardwarefejl, det kan være en dum ting som en strømforsyning
der er blevet ustabil, eller spændingsregulatorerne på bundkortet der er ved
at stå af.

Fra : Avenger

Dato : 07-01-05 02:38

>Peter skrev
>
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixin.dk> skrev i en meddelelse
> ctrl+alt+

> sam

Mogens svarer

Havde det problem en overgang, en biosopdatering fik det væk.

venligst

Mogens Holm-Andersem