MS Windows
briani 27239
XP firewall efter SP2?
Fra : Steen

Dato : 07-10-04 16:00

Hej

Er der nogen der har en viden om, hvordan den indbyggede firewall er i
Windows, efter en SP2 installation.

Den tidligere firewall var vist ikke meget bevendt, og en Microsoft
medarbejder jeg snakkede med, for et par måneder siden, anbefalede faktisk
at slå den fra.

Nu er spørgsmålet så, skal man stole på XP's firewall, eller fortsætte med
sin nuværende firewall (Sygate Personal Firewall) - det er vist ikke
optimalt at køre med begge på én gang!

--
Steen
danmark = dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-10-04 08:26

Steen wrote:

> Er der nogen der har en viden om, hvordan den indbyggede firewall er i
> Windows, efter en SP2 installation.
>
> Den tidligere firewall var vist ikke meget bevendt,

Hvorfor ikke det?

Firewall'en blokerer ikke for udgående trafik, men hvis du kombinerer
Windows firewall med opførsel, så skadelig kode slet ikke kommer på din
maskine, så kan jeg ikke se, hvorfor man skulle bruge en anden firewall end
den indbyggede i Windows.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Steen

Dato : 08-10-04 08:35

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote in

> Hvorfor ikke det?

Det har jeg ikke den tekniske indsigt til at vide noget om, men ordene
kommer fra en MS medarnejder jeg snakkede med.

Han frarådede at bruge den...det skal siges, at det var før SP2 kom ud.

En anden har rådet mig til at køre BÅDE med XP firewall + min nuværende
Sygate - jeg havde ellers opfattelsen af, at det var usmart at køre med to
firewalls...på samme måde som det ikke er smart at køre med 2 AV

--
Steen
danmark = dk

Fra : Anders Lund

Dato : 08-10-04 09:25

Steen wrote:

> Det har jeg ikke den tekniske indsigt til at vide noget om, men ordene
> kommer fra en MS medarnejder jeg snakkede med.

Er du sikker på at det var en MS medarbejder og ikke "bare" en fra et
supportfirma? :)

> En anden har rådet mig til at køre BÅDE med XP firewall + min nuværende
> Sygate - jeg havde ellers opfattelsen af, at det var usmart at køre med to
> firewalls...på samme måde som det ikke er smart at køre med 2 AV

Det er også rigtigt.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Steen

Dato : 08-10-04 10:26

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote
> Er du sikker på at det var en MS medarbejder og ikke "bare" en fra et
> supportfirma? :)

Jeps - faktisk var det en MS telefonsupporter der gav mig rådet.

> Det er også rigtigt.

At det godt at køre med begge firewalls?

--
Steen
danmark = dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 08-10-04 12:03

Steen wrote:

> At det godt at køre med begge firewalls?

Jeg tror, at han mener det modsatte. I hvert fald vil jeg mene, at hvis et
program ikke er nok til at sikre din PC (hvis du ønsker at sikre din PC med
en SW-firewall), så vil jeg nok skifte det ud - eller finde andre måder at
sikre den på.

Fra : Anders Lund

Dato : 09-10-04 01:04

Steen wrote:
> Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote

> Jeps - faktisk var det en MS telefonsupporter der gav mig rådet.

Ja - "MS telefonsupporter". De køber (noget af?) deres support hos 3.
parts firmaer. Blev næsten ansat til sådan en stilling for Windows XP
SP2 support.

> At det godt at køre med begge firewalls?

Faktisk synes jeg det er bedst at køre helt uden. Men ellers skal man
nøjes med en enkelt.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 09:46

"Steen" <newz@pc.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den tidligere firewall var vist ikke meget bevendt, og en Microsoft
> medarbejder jeg snakkede med, for et par måneder siden, anbefalede

Den nye blokerer ikke udgående trafik (lige som den gamle).
Det er vist det eneste minus.

> Nu er spørgsmålet så, skal man stole på XP's firewall, eller
> fortsætte med sin nuværende firewall (Sygate Personal Firewall) - det
> er vist ikke optimalt at køre med begge på én gang!

Jeg ser ingen problemer i at stole på den.
Eneste hage er den udgående trafik - imo.
Hvis du er glad og tryg for din nuværende firewall, så ser jeg ingen
grund til at skifte.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : banditten2002

Dato : 08-10-04 14:33

Tja nu snakker jeg som jeg har forstand til..

Men hold du dig hellere til den firewall som du er tryg ved, og nej den
firewall som micro har sendt, kan ikke nappe et onsindet javescript, og en
anden ting er at det er nok meget smart at bruge et produkt som at micro
ikke har udviklet, for hvor tit finder man ikke en svaghed i styrsystemet...

Og at køre med to firewalls kan da også give problemer, da de kan ligge og
skygge for hinanden...

Jeppe