MS Windows
briani 27239
åbne porte
Fra : Ricko.

Dato : 07-10-04 12:54

Hvordan lukker jeg for disse porte,
Disse porte skulle efter et sikkerheds tjek være en risiko ifølge et tjek
hos symantec ,
Se link. news:ck3ai8$108$1@news.net.uni-c.dk
--
ricko@livsnyter.com.

Ricko.

Fra : F.Larsen

Dato : 07-10-04 14:08

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> wrote in message
> Hvordan lukker jeg for disse porte,
> Se link. news:ck3ai8$108$1@news.net.uni-c.dk

Har du en FTP server kørende ? noget kunne tyde på det - i så fald stop
servicen.

Sysinternals har iøvrigt en række nyttige programer, bla et til at vise
hvilke programmer som har hvilke porte åbne. Kan anbefales .

ssh lyder iøvrigt lidt underligt - så det er nok værd at kigge nærmere på...

--
Flemming

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-04 14:51

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilke programmer som har hvilke porte åbne. Kan anbefales .
>
> ssh lyder iøvrigt lidt underligt - så det er nok værd at kigge nærmere

Hej ,jeg har ingen server til at køre , dette er på en helt ren xp
installation

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-04 15:03

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Hej ,jeg har ingen server til at køre , dette er på en helt ren xp
> installation
>så fik jeg prøvet det prog der viser åbne porte ,og ikke en af dem som
>symantec henviser til findes på listen , jeg prøvede at køre testen på en
>anden pc , også xp , den viser de samme porte som åbne , gu ved om det bare
>er noget fis i en spand vand for at sælge sit produkt '
link. til test.
http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=ie&venid=sym

Fra : Anders Lund

Dato : 07-10-04 16:07

Ricko. wrote:

> Hej ,jeg har ingen server til at køre , dette er på en helt ren xp
> installation

Hvad er IP adressen, som dit netkort får tildelt? Jeg har lidt mistaken
om at du måske sidder bag noget NAT af en art og at det ikke er din
computer som bliver testet...

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-04 16:20

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er IP adressen, som dit netkort får tildelt? Jeg har lidt mistaken om
> at du måske sidder bag noget NAT af en art og at det ikke er din computer
> som bliver testet...

Hej Anders , her har du min Ip adr .
62.61.133.242

Fra : Anders Lund

Dato : 07-10-04 16:28

Ricko. wrote:
> Hej Anders , her har du min Ip adr .
> 62.61.133.242

Ok - måske har de lavet en anden spærring. SSH kunne nogle tyde på en
UNIX server af en art. Prøv at spørge dem.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-04 16:36

> Ok - måske har de lavet en anden spærring. SSH kunne nogle tyde på en UNIX
> server af en art. Prøv at spørge dem.ok.
ok. hvad er så de to andre for noget

Fra : Anders Lund

Dato : 08-10-04 08:36

Ricko. wrote:
> ok. hvad er så de to andre for noget

Ping - bruges til at se om der er forbindelse til en netværksenhed.
Rimelig uskyldig.

FTP - er en protokol som bruges til at overføre filer imellem computere.
Den er IKKE uskyldig, hvis du ikke selv har sat en sådan server op.

Men jeg kan godt se at du ikke stoler på testen....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ricko.

Dato : 08-10-04 08:39

> [...]
> Den er IKKE uskyldig, hvis du ikke selv har sat en sådan server op.
>
> Men jeg kan godt se at du ikke stoler på testen....

hvad mener du jeg skal gøre for at lukke for den .

Fra : Anders Lund

Dato : 08-10-04 09:33

Ricko. wrote:

> hvad mener du jeg skal gøre for at lukke for den .

Fjerne de servere der tilbyder SSH og FTP på din computer. Hvis du ikke
har sådan noget, ville jeg spørge Arrownet om de har noget kørende.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-04 16:09

"Ricko." skriver:

> Hej ,jeg har ingen server til at køre , dette er på en helt ren xp
> installation

Der er et elelr andet skummelt på din forbindelse. Hvis jeg vil FTP'e
til dig kommer dette svar:
connecting to 62.61.133.242:21
Connected to 62.61.133.242 port 21
220 mod-dhcp-aa2.arrownet.dk FTP server (Version 6.00LS) ready.
USER anonymous
530 User anonymous unknown.
! Logon failure, so quitting

Og din computer svarer på ping til FTP porten.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-04 16:22

> [...]
> 530 User anonymous unknown.
> ! Logon failure, so quitting
>
> Og din computer svarer på ping til FTP porten.
Jeg må indrømme at jeg er helt på bar bund i denne sag ,

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-04 17:17

"Ricko." skriver:

> Jeg må indrømme at jeg er helt på bar bund i denne sag ,

Fortæl, alt hvad vi skal vide:

Router ?
Antal computere ?
OS ?
Kørende programmer ?

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-04 17:25

> "Ricko." skriver:

> Fortæl, alt hvad vi skal vide:
>
> Router ?
ingen Router
> Antal computere ?
kun denne pc
> OS ?
xp pro sp2 intigreret
> Kørende programmer ?
symantec systemworks og firewall
Det er hvad der kørte under testen,

Fra : Ricko.

Dato : 07-10-04 17:30

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:41656BDE.70E94782@du.kan.finde.den...

> ingen Router
> kun denne pc
> xp pro sp2 intigreret
> symantec systemworks og firewall
> Det er hvad der kørte under testen,

Vil lige nævne at jeg også har fulgt Madsens opsætnings vejledning
andgåendene
deaktivering af tjenester i Windows xp sp2,

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-04 21:45

"Ricko." skriver:

> symantec systemworks og firewall
> Det er hvad der kørte under testen,

Få firewallen til at lukke for alt indgående trafik.

Fra : Ricko.

Dato : 08-10-04 07:45

> "Ricko." skriver:

> Få firewallen til at lukke for alt indgående trafik.

Det lader til at være noget fis i en spand vand , jeg har her til morgen
fået to andre personer til at prøve testen , de er begge to tele dk kunder ,
den ene bruger sygate firevall og virus prog, den anden bruger panda virus
og firewall, og de har nøjagtigt de samme tre markeret som jeg har , det ser
meget underligt ud , så den test vil jeg ikke bruge mere tid på at spekulere
over

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 10:03

> [...]
> tre markeret som jeg har , det ser meget underligt ud , så den test
> vil jeg ikke bruge mere tid på at spekulere over

Bruger Zonealarm og NAV 2002.
Mine porte er alle "stealth".

Tjek indstillingerne til din firewall eller skift den ud.
Du kan selvfølgelig også bare ignorere det.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ricko.

Dato : 08-10-04 10:12

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mine porte er alle "stealth".
>
> Tjek indstillingerne til din firewall eller skift den ud.
> Du kan selvfølgelig også bare ignorere det.

Har sku lige prøvet noget helt vildt, slettede min firewall og prøvede så at
slå den til i xpsp2, fandme om ikke det viste det samme , så slog jeg den
fra i xp og prøvede igen , samme tre igen ?????????????????

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-10-04 12:09

Ricko. wrote:

> Har sku lige prøvet noget helt vildt, slettede min firewall og prøvede så at
> slå den til i xpsp2, fandme om ikke det viste det samme , så slog jeg den
> fra i xp og prøvede igen , samme tre igen ?????????????????

Prøv nu at kontakte Arrownet som Anders Lund har foreslået. Det er jo
lidt dumt at fortsætte denne tråd, hvis det slet ikke er din egen
computer, du får testet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Ricko.

Dato : 08-10-04 12:32

> Prøv nu at kontakte Arrownet som Anders Lund har foreslået. Det er jo
> lidt dumt at fortsætte denne tråd, hvis det slet ikke er din egen
> computer, du får testet.
Det vil jeg også gøre , men som du kan se er det åbentbart ikke kun arrownet
der så skal kontaktes , for det samme problem er også hos to tele.dk. kunder

Fra : Cox

Dato : 08-10-04 14:28

On Fri, 8 Oct 2004 13:31:35 +0200, Ricko. wrote:

> Det vil jeg også gøre , men som du kan se er det åbentbart ikke kun arrownet
> der så skal kontaktes , for det samme problem er også hos to tele.dk. kunder

Jeg er ret sikker på at det ikke er din private IP der testes på Symantecs
side.

Sakset fra Arrownets FAQ:

9. Jeg har forsøgt at bruge Netmeeting, men kan ikke komme i kontakt med
serveren (Microsofts), hvad kan dette skyldes ?
Netmeeting og f.eks. online spil er begge eksempler på
applikationer/programmer som benytter såkaldte back connections. P.g.a. den
høje sikkerhedsløsning A+ Arrownet har valgt (NAT) kan man som udgangspunkt
ikke gøre brug af disse. Det er dog muligt gennem bestilling af en Fast
Public IP adresse, at undgå NAT og derved have mulighed for at bruge denne
type connections. En Fast Public IP koster kr. 95,- i oprettelse og kr.
25,- pr. måned i administrationsgebyr. I forbindelse med oprettelse af Fast
Public IP anbefaler vi kraftigt at installere sikkerhedssoftware, hvilket
er kundens eget ansvar.

Så med mindre du har bestilt fast IP burde din private IP være skjult for
omverdenen og dermed også for diverse sikkerhedstests...

TC

Fra : Ricko.

Dato : 08-10-04 15:06

"Cox" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så med mindre du har bestilt fast IP burde din private IP være skjult for
> omverdenen og dermed også for diverse sikkerhedstests...

Hej, har talt med dem , og svaret svare godt med det du beskriver her , så
tråden slutter her for mig , tak for svarene ,hej.
ps. jeg vil ikke have fast ip.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-10-04 17:36

Ricko. wrote:

> Vil lige nævne at jeg også har fulgt Madsens opsætnings vejledning
> andgåendene deaktivering af tjenester i Windows xp sp2,

Du kan jo evt. krydre den med den her:

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Carl

Fra : Ricko.