MS Windows
briani 27239
Udprintning fra DOS program under XP via U~
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 07-10-04 08:54

Hej,

Jeg har fået en opgave om at få en USB printer til at virke til et DOS
program under Windows XP.

Jeg har prøvet at bruge kommandoen:
net use lpt1: \\servernavn\printernavn
efter at have delt printeren. Dette virker fint på min egen computer, men
computeren jeg skal installere det er ikke tilsluttet et netværk (har dog et
ubrugt netkort), og det virker derfor ikke på denne. Jeg kan heller ikke
tilgå en delt mappe over netværket som \\servernavn\mappe

Er der andre muligheder for at bruge en USB printer til dos program, eller
kan man lave et "falsk" netværk. Evt ved at sætte et netkort mere i
maskinen?

Ulrik

Fra : Michael

Dato : 07-10-04 09:36

"Ulrik Nielsen" <ulriknews1@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der andre muligheder for at bruge en USB printer til dos program, eller
> kan man lave et "falsk" netværk. Evt ved at sætte et netkort mere i

Tjek case 2A på følgende side

http://members.shaw.ca/bsanders/printfromdos.htm

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 07-10-04 14:53

Michael wrote:

> Tjek case 2A på følgende side
>
> http://members.shaw.ca/bsanders/printfromdos.htm

Det ser i hvert fald ud til at virke fint på min computer, så jeg håber også
det virker på den anden maskine
Tak for hjælpen

Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 19:38

Check også, at din printer KAN skrive ud fra dos. Har selv brugt flere timer
på firmaet for at få en printer til at skrive fra dos - men det kunne den
bare ikke!

Kh. John