MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Adope photoshop
Fra : Filip

Dato : 06-10-04 20:00

Hej

Jeg er ved at lave et stort billede sat sammen af mange små (et
familiebillede med de enkeltes hoveder på, sat over på en anden baggrund
enkeltvis), men jeg vil gerne have nogle af mine billeder formindsket så det
jeg har klippet ud passer med de andre når jeg lægger dem over i mit "layer"
på baggrunden. Er der en smart måde at gøre det på, eller skal man ændre
billedets dimensioner inden man kopierer dem. Jeg kunne godt tænke mig at
det var lidt som word hvor man kan trække sine billeder størrer eller
mindre. Har Adope Photoshop 6.0 det?

Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg gerne høre om der er nogen der
kender et program som kan sætte dem op som man ser det på f.eks
efterskolebilleder. Altså med en pæn sløret ramme omkring eller noget. Jeg
mener at have set et der havde nogle færdige skabeloner man kunne sætte
billeder ind i.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Filip

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-10-04 20:10

Filip skrev :
> [...]
> mener at have set et der havde nogle færdige skabeloner man kunne sætte

Du vil helt sikkert kunne få hjælp i dk.edb.grafik gruppen!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-04 21:03

Filip skriver:

> Har Adope Photoshop 6.0 det?

Ja

> Er der nogen der kan hjælpe mig?

Ja, men ikke gennem denne ruppe omhandlende styresystemer fra MS

Klaus (Erfaren Photoshop bruger)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-10-04 18:50

"Filip" <filipravn@FJERN DET MED STORT get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener at have set et der havde nogle færdige skabeloner man kunne sætte

Hej.

Du skal gå op i Edit>Transform>Scale, og husk at holde shift ned mens du
trækker i "håndtagene"så du beholder billedets proportioner. Nu har jeg en
anden version af PS end den du har, ved ikke om det er det samme i den,
ellers må du lige vende tilbage (men nok i den anden gruppe der er blevet
omtalt)

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk