Problemer med 6210 'falder ud'
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-05-01 23:03

Hej!
Jeg har for ganske nyligt købt en N6210 men der en ting der irreterer mig
grænseløst og det er at hvis jeg er ude på skolen, idet jeg så vil ringe/der
er en der ringer til mig så kan lyden godt finde på at falde ud (eller
kommer i hakker som om dækningen er ved at væk) på trods af der stadigt er
alle de streger der kan være ude i venstre side.
Er det min mobi der er syg eller skal jeg bare konkludere at Stjæledanmarks
dækning i den ende af byen er noget lort?.
Umiddelbart har jeg ikke opleveret det samme andre steder i byen (men nu har
jeg næsten og levet ude på skolen i 14 dage pga projekt ;))
Så er det en bug i min telefon eller blot TDC der hoster lidt?

/Dennis

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-05-01 08:45

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote in message
> [...]
> kommer i hakker som om dækningen er ved at væk) på trods af der stadigt er
> alle de streger der kan være ude i venstre side.

Hvilken by?

Jeg selv har Telmore (som også kører på TDC nettet), og jeg har det problem
at min forbindelsesindikator nogle gange går helt i bund - hvorefter jeg
ikke kan ringe - med mindre jeg trykker ring, venter på at den melder "net
optaget", og trykker ring igen, og så har jeg max forbindelse? (vel at mærke
uden jeg flytter mig/bevæger telefonen mere end fra hvor jeg kan se
displayet op til øret)
Jeg befinder mig på Universitetet i Aalborg Øst - 9220 - og der er _mange_
der har en mobiltelefon derude. Kan det passe at der er så mange at man kan
blive kastet af på den måde? Eller opfører min telefon sig også lidt
mærkeligt (6150)?

Findes der en kode for at den skal polle mere på nettet - og sikre mig en
plads - eller kan man ikke sætte den op til det.

mvh
Flemming

Fra : Asbjørn Mejnertsen

Dato : 18-05-01 14:21

Jeg har sjovt nok haft næsten de samme problemer på min N6210.
Vil jeg foretage et opkald kan jeg snakke 2 sek, så falder jeg ud og dækning
ryger ned på nul. Efter et stykke tid hopper den op igen. Det samme sker ved
modtagne opkald.
Jeg troede bare det var min telefon eller den nyelige opgradering til ver.
5.02 der har gjort det.

Efter jeg har fjernet operatør logoet, blev det MEGET bedre. Men det lyder
underligt at et operatørlogo kan gøre sådan noget.

Jeg bruger Telmore.
Det er muligt at TDC giver andre selvskaber en lavere prioritet på deres
mobilnet´.

Er der andre der har haft lignende oplevelser?

MVH
Asbjørn Mejnertsen

--
Simlåsen fjernes fra Ericsson A2618 på stedet for kun 100,-