MS Windows
briani 27239
Icon Cache i XP
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 05-10-04 12:57

Hej

Jeg har i lang tid været irriteret på, at når jeg åbnene f.eks.
kontrolpanelet, så kom iconbillederne på "i en nedadgående bevægelse".
Med andre ord, så sagde kontrolpanel billedet ikke bare "klik og så var alle
iconerne der".

Så jeg så en mindre bemærkning/afsnit om netop dette problem i en artikel i
første udgave af Windows XP Magasinet under navnet "Mere fart i en fart!" af
Benny Christen Grandahl i et afsnit med navnet "Ikoner sløver også"

Meget kort refereret, så skriver Benny, at man bare skal udvide
icon-cachestørrelsen og giver så vejen ind til der, hvor det skulle være at
finde
(HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Advanced\IconCache).

IconCache mappen var bare ikke hos mig, så jeg gik online og fandt en rigtig
god artikel/vejledning om emnet og den fndes på:

http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=56

Og som de ses nederst på siden i dette link, så får man nogle nye
valgsmuligheder i Windows Explore/Tools/Folder Options/View (-nederst) efter
den lille programmering omkring valget af størrelsen på ens iconcache. Hvis
man er sikker på, hvad man "vil", kan man også bare nøjes med een iconcache
størrelse og så selv rette i den, når man synes, den skal laves om - mindre
programmering her og nu!

Og for alle der aldrig har gjort brug af egen registry programing, så husk
at bakke din registry op, før du begynder at ændre tingene - en selvfølgelig
der ikke tit nok kan påpeges!

Og jeg har gjort det og det virker, mit kontrolpanel siger nu "klik" og så
er alle iconer på plads med det samme og jeg har valg iconcachestørrelsen
2048 = medium

På samme sted som dette link findes der også mange andre fif. Jeg har dog
ikke gennemset dem endnu med bare konstateret at de er der :)

Håber ovenstående det kan være til hjælp for bare nogle af jer...

Mvh
Bjørn