MS Windows
briani 27239
searchbar og andre pop-ups
Fra : Daniel J?rgensen

Dato : 04-10-04 16:32

Hej

Nogen som ved hvordan jeg slipper af med en searchbar der har lagt sig
i bunden af min browser. Sreenshot af searchbar se her:
http://www.humleborg.dk/searchbar.jpg

Der popper osse irriterende reklamer op, når jeg bruger internettet.

Jeg har prøvet med Ad-aware fra lavasoft uden held- har så også prøvet
spybot- search and destoy også uden held.

Troede på et tidspunkt at det var gator som havde lagt sig, men kan
ikke finde den.
Har fjernet noget som hedder "two keep.exe" som også lavede ballade.

Er der nogen som har erfaring??

Daniel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-04 17:09

Daniel J?rgensen wrote:

> Nogen som ved hvordan jeg slipper af med en searchbar der har lagt sig
> i bunden af min browser.

Jeg kender ikke den pågældende bjælke, men hvis du bruger Windows XP med
service pack 2, kan du slå den fra. Jeg har ikke tjek på, hvordan du
gør, men du skal ind i (på en engelsk XP) Tools --> Manage Add-ons.

Hvis du vil undgå lignende problemer i fremtiden, kan du installere
SpywareGuard, der kan stoppe de fleste forsøg på at hijacke startsiden i
Internet Explorer samt forsøg på at installere irriterende
værktøjsbjælker. Læs evt. om programmet her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-spywareguard.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Anders Lund

Dato : 04-10-04 20:57

Daniel J?rgensen wrote:

> Nogen som ved hvordan jeg slipper af med en searchbar der har lagt sig
> i bunden af min browser. Sreenshot af searchbar se her:
> http://www.humleborg.dk/searchbar.jpg

Har du kigget i Tilføj/fjern programmer? Hvad med at kigge "about" eller
"help" delen af den hjemmeside du kommer ind på, når du trykker search?

Ofte kan disse serach bars fjernes med det ene eller begge af
overstående forslag.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : simsalabim

Dato : 05-10-04 08:41

Prøv at lave en søgning på Google med navnet på "dit skidt" og noget med
remove. Det har før hjulpet mig.

Fra : Daniel J?rgensen

Dato : 05-10-04 10:37

Hej

Tak for jeres svar. Jeg kom til en site hos http://lop.com hvor jeg
under help, fandt en afinstallerings-funktion.

Håber den hellige grav bliver vel bevaret

Kører i øvrigt Win 2000 - så kan ikke bruge den nye SP2.

ha´en god dag

Daniel

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 11:13

Daniel J?rgensen wrote:
> Tak for jeres svar. Jeg kom til en site hos http://lop.com hvor jeg
> under help, fandt en afinstallerings-funktion.

Lækkert. Husk lige at scanne for Spyware en gang til, da det er min
erfaring at man ikke helt kan stole på de afinstallerings-ting. :)

> Kører i øvrigt Win 2000 - så kan ikke bruge den nye SP2.

Hehe, ellers er jeg da spændt på hvordan du har gjort! :)
Men så længe Windows Update ikke har noget at sige, så er det også fint.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk