MS Windows
briani 27239
Adgang til hd med adg.begrænsning
Fra : Johnny

Dato : 03-10-04 20:52

Jeg har isat ny harddisk hvorpå windows nu er installeret. Denne er master.
Min gamle harddisk er isat
som ekstra harddisk som slave.
Dette fungerer fint.
Jeg ville derefter kopiere diverse filer, dokumenter osv fra den gamle
harddisk over på den nye.
Vi var tre personer i familien der brugte den gamle pc, med kun den gamle
harddisk installeret.
Derved havde vi hver især vores kode for at logge ind på windows.
Nu kan jeg ikke hente disse dokumenter, da den melder "Adgang nægtet"
Hvad stiller jeg op nu ?
Kan jeg gøre noget for at få adgang alligevel ?
Håber virkeligt at der er nogle der kan hjælpe mig, da det drejer sig om
vigige dokumenter ! ! !
På forhånd tak...
-Johnny

Fra : Richard Thune

Dato : 03-10-04 21:44

"Johnny" <jgj@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg gøre noget for at få adgang alligevel ?
> Håber virkeligt at der er nogle der kan hjælpe mig, da det drejer sig om
Hvis vi antager at det er windows xp pro og du har administrator rettigheder
så skal du overtage ejerskab til dokumentmapperne.
Åben et mappe-vindue gå ind i "funktioner/mappeindstillinger.../vis" fjern
hak i brug enkel fildeling.
Højreklik på en af de gamle dokumentmapper/vælg egenskaber der er nu en fane
der hedder sikkerhed på denne vælges avanceret og i denne form er der en
fane der hedder ejer, her skulle du kunne overtage ejerskab.
Er det xp home skal du starte i fejlsikker så får du adgang til
sikkerhedsfanen.
RT

Fra : Snuden

Dato : 03-10-04 21:44

On Sun, 3 Oct 2004 21:51:44 +0200, "Johnny" <jgj@FJERNDETTEedb.dk>
wrote:

> [...]
>Kan jeg gøre noget for at få adgang alligevel ?
>Håber virkeligt at der er nogle der kan hjælpe mig, da det drejer sig om

Hvis du er administrator på den nye installation, så slå simpel
fildeling fra og overtag derefter ejerskabet af de mapper dine
dokumenter ligger i. Derefter kan du kopiere dokumenterne.

Simpel fildeling: Start => Settings => Control Panel => Folder Options
=> Fanebladet "View" => fjern fluebenet fra "Use simple filesharing"
(nederst i den engelske version, øverst i den danske)

Overtage ejerskabet: Højreklik på den mappe du nægtes adgang til =>
Properties => Fanebladet "Security" => knappen "Advanced" =>
Fanebladet "Owner" => Marker enten gruppen "Administrators" eller dit
eget brugernavn => Checkmærke i "Replace Owner on..." => OK => Yes til
spørgsmålet => hav tålmodighed mens Windows sætter de nye rettigheder
=> OK/Close til du er tilbage ved udgangspunktet.

Derefter har du adgang til dine gamle dokumenter i den mappe og dens
undermapper. Gentag ovenstående efter behov.
--
Snuden

Fra : Johnny

Dato : 03-10-04 22:07

Det virkede den under lynemig )))
Tusinde tak for hjælpen begge 2.
Det var en kæmpe-kæmpe stor hjælp for mig !!!!!!!!!!!
Jeg var blevet rigtigt godt svedig i mine hænder.
Mvh Johnny