MS Windows
briani 27239
Aktiv system proces
Fra : Brizz

Dato : 03-10-04 14:29

Jeg sider og kigger på min windows jobliste. Der står at Aktiv systemproces
bruger mellem 80 og 98% af min CPU.
Hvad er det egentlig og hvorfor står den og laver så meget? når maskinen
ellers laver ingenting?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Snuden

Dato : 03-10-04 14:36

On Sun, 3 Oct 2004 15:28:45 +0200, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

> [...]
>bruger mellem 80 og 98% af min CPU.
>Hvad er det egentlig og hvorfor står den og laver så meget? når maskinen

Det skal du ikke bekymre dig om. Aktiv System Proces angiver hvor
meget af CPU-tiden der bliver brugt på ikke at lave noget. Jo højere
den er jo bedre (når maskinen altså ikke laver noget). Forvirringen
skyldes nok den elendige oversættes af "System Idle Process".
--
Snuden

Fra : Brizz

Dato : 03-10-04 14:39

> [...]
> den er jo bedre (når maskinen altså ikke laver noget). Forvirringen
> skyldes nok den elendige oversættes af "System Idle Process".
Ok så den værdi den giver er hvor mange % der ikke laver noget af CPU?

JA så er 98% jo fint nok når den laver ingenting.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 15:14

Brizz wrote:

> Ok så den værdi den giver er hvor mange % der ikke laver noget af CPU?

Mener at have læst et sted at multitasking systemerne skal lave et eller
andet og derfor har man denne "process". Det er desværre lang tid siden
jeg har læst det og kan ikke huske det i detaljer.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk