MS Windows
briani 27239
Forsvundne drev.
Fra : Tom Kristensen

Dato : 03-10-04 10:21

Hej
Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at finde mine tabte drev og data.
Efter brug af Part. Magic 7.0, hvor jeg vist fik sat lidt for mange
operatioer
i gang på samme tid, er der sket det, at følgende drev er pist borte:

d: programmer
e: recover
f: swap
h: dokumenter

ialt 32 GB.

Mit problem er, at jeg ikke kan åbne PM, da den jo lå i D:programmer
der er heller ingen gendannelsespunkter.

Jeg har PC inspector, men nu er jeg blevet lidt bange for at bruge den
(jeg ved heller ikke om den kan bruges) før jeg har hørt Jeres mening
eller forslag til hvorledes jeg kan redde mig ud af denne fadæse.

Windows XP 2.sp
1,8Ghz Pentium 4
80 GB harddisk

med venlig hilsen
Tom Kristensen

Fra : B.S.

Dato : 03-10-04 10:54

Du kan evt. prøve PCI file recovery

http://downloads-zdnet.com.com/PC-Inspector-File-Recovery/3000-2248-10118664.html?tag=lst-0-6

Har gjort det samme som dig - kunne godt se filerne med File recovery -
og gemme dem til min C drev.

MVH / B.S.

Fra : Tom Kristensen

Dato : 03-10-04 11:17

"B.S." <dkvv1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har gjort det samme som dig - kunne godt se filerne med File recovery - og

Når jeg med PCI søger efter logiske drev kommer der flg. frem:
BOOT på: Harddisk #1
FOTO på: Harddisk #1
SPIL på: Harddisk #1
BOOT på: Windows drev C:
Foto på: Windows drev J:

Men den finder ikke de 24,51 GB ledig plads som jeg kan se
under Coputeradministration.
Desuden kan jeg ikke forstå hvorfor SPIL ikke
har fået en drev-betegnelse.
Hvis jeg i PCI vil "genscanne drev" får jeg beskeden
"Dette vil også rense "tabte drev" som blev fundet på listen"
Hvad sker der hvis jeg siger JA ?

Andre forslag?

mvh
Tom Kristensen

Fra : Tom Kristensen

Dato : 03-10-04 11:58

"Tom Kristensen" <tomkristensen@"fjern"orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg i PCI vil "genscanne drev" får jeg beskeden
> "Dette vil også rense "tabte drev" som blev fundet på listen"

Når jeg i PCI kører "find Filer" får jeg efter lidt søgning
flg. besked:
access violation at adress 0047A8D2 in module
"Filerecovery.exe" write on adress 314276C
Og det er uanset om jeg søger efter alle filer eller
efter f.eks. doc-filer.
Har geninstalleret Part. magic på drev C:
men ved start siger den
"Init failed Error 117
Partition´s drive letter cannot be identified"
Så det tyder på, at jeg er i alvorlige vanskeligheder.
Alle forslag til udbedring modtages med kyshånd.

mvh
Tom Kristensen

Fra : B.S.

Dato : 03-10-04 15:11

Prøv at boot-e på f.eks. win98 diskette - og kør i dos prompt:

A:\> FDISK.EXE /MBR

Kunne det være at MBR er blevet "smadret" ??

Fra : Tom Kristensen

Dato : 03-10-04 16:11

> Prøv at boot-e på f.eks. win98 diskette - og kør i dos prompt:
>
> A:\> FDISK.EXE /MBR
>
> Kunne det være at MBR er blevet "smadret" ??

Hej B.S.

Dit forslag bragte drevet med spil på banen igen.
Nu er det godt nok det drev jeg bedst kunne undvære,
men lidt har jo også ret

Har du nogle forslag ang. den partioen på 25,1GB unallocated
som jeg kan se i mit geninstallerede PM. Der står desværre også
at der ikke er brugt noget, altså ingen data gemt.
Hvordan kan man få adgang til disse via PCI?

mvh
Tom