MS Windows
briani 27239
Stort Prosessorforbrug i ME
Fra : Gunnar

Dato : 03-10-04 09:51

Hej.
Hvor kan jeg se hvilke prosessore der sluger al energien i en ME, er der
lige som i xp et sted hvor der vises prosessore der kører. Den bruger ca.
70% bare for at holde sig i gang.
Gunnar

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 10:06

Gunnar wrote:

> Hvor kan jeg se hvilke prosessore der sluger al energien i en ME, er der
> lige som i xp et sted hvor der vises prosessore der kører. Den bruger ca.
> 70% bare for at holde sig i gang.

70% hvad? Af det underlige fænomen som der hed "System rescourses"?
Måske: http://www.softempire.com/ataskmanager-downloads.html

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Gunnar

Dato : 03-10-04 10:42

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> 70% hvad? Af det underlige fænomen som der hed "System rescourses"?
> Måske: http://www.softempire.com/ataskmanager-downloads.html

Ja. er det ikke der man kan se hvor meget kraft der bruges? Den kan næsten
ikke køre, og det må være fordi der er for lidt power tilbage. Er der et
bedre sted at se? Din henviste side kan jeg ikke rigtig tyde, mit engelske
er ikke godt.
Gunnar

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 11:08

Gunnar wrote:

> Ja. er det ikke der man kan se hvor meget kraft der bruges? Den kan næsten

Hvad mener du med "kraft"? Tænker du på hvor belastet din CPU er? For så
kan man det ikke som standard i Windows ME.

> ikke køre, og det må være fordi der er for lidt power tilbage. Er der et

Igen - "power"?
Nogle råd til hvordan man kan få lidt mere ud af Windows:

Afinstallere de programmer du ikke bruger.
Stop de programmer, som kører i baggrund, som du ikke bruger.
Brug en regcleaner til at ryde op i registreringsdatabasen - brug evt.
Microsofts eget program:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,4666,00.asp
Kør en diskoprydning.
Kør scandisk og ret de fejl der måtte findes.
Defragmenter din harddisk.

Et andet program som har givet min Windows XP mere liv er TuneUp
Utilities, som også fungere under Windows ME. Har dog ikke prøvet det på
andet end Windows XP. Kan hentes i en 30 dages prøveversion her:
http://www.tune-up.com/

> bedre sted at se? Din henviste side kan jeg ikke rigtig tyde, mit engelske
> er ikke godt.

Ja, det er ikke så fedt ikke at være god til engelsk.. men det jeg har
lavet et link til er et program som (angiveligt) skulle kunne vise hvad
der kører af programmer på din computer. Har dog lige fundet ud af
linket til download af programmer var dødt, så her er en anden program:
http://www.snapfiles.com/get/securitytask.html

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Gunnar

Dato : 03-10-04 13:45

> [...]
> der kører af programmer på din computer. Har dog lige fundet ud af
> linket til download af programmer var dødt, så her er en anden program:
Tak for det, nu har jeg noget at arbejde videre med. jeg regnede med at
kunne se det samme som i XP under ydeevne, men det er jo åbenbart lidt
andeledes. Jeg prøver lid af det du henvider til.
Tak for nu.
Gunnar

Fra : Anders Lund

Dato : 03-10-04 15:09

Gunnar wrote:

> Tak for det, nu har jeg noget at arbejde videre med. jeg regnede med at
> kunne se det samme som i XP under ydeevne, men det er jo åbenbart lidt
> andeledes. Jeg prøver lid af det du henvider til.

Windows 95, 98 og ME har et tåget begreb som hedder "System ressurser",
som angives i procent. Jeg ved bare ikke hvad det er procent af. :)

Her er det bedere med Windows NT/2000/XP.

Du siger bare til hvis det stadig driller.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk