MS Windows
briani 27239
Boot fra USB nøgle ?
Fra : J.K.Arning

Dato : 02-10-04 20:23

Sidder lige og bøvler med et windows XP installations problem.

Jeg har installations filerne liggende på en partition men mangler selve
CDèn
Jeg har ikke diskettedrev men har en 128 MB USB nøgle

Maskinen kan boote fra USB

Kan jeg på nogen måde boote fra USB nøglen
og starte installationen af XP ?

Gerne links til evt. sider.

Regards

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-10-04 22:27

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke diskettedrev men har en 128 MB USB nøgle
>
> Maskinen kan boote fra USB
>
> Kan jeg på nogen måde boote fra USB nøglen

Dét spørgsmål er underligt: Du kan da bare sætte installations-CD´en i og
starte op fra den (og installere). Hvis bios ikke er sat op til at gøre det
ændrer du den da bare til at gøre det.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-10-04 22:34

Kim Larsen skrev:

>"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse

>Dét spørgsmål er underligt: Du kan da bare sætte installations-CD´en i [...]

Aner jeg en læsefejl? Men jeg ville nok få brændt de filer på en
bootbar cd i stedet for.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 02-10-04 22:37

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dét spørgsmål er underligt: Du kan da bare sætte installations-CD´en i og
> starte op fra den (og installere). Hvis bios ikke er sat op til at gøre

Øhhh... du læste vist ikke indlægget godt nok: 'men mangler selve CDèn'

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-04 22:38

Kim Larsen skriver:

> "J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse

> Dét spørgsmål er underligt: Du kan da bare sætte installations-CD´en i og
> starte op fra den (og installere).

Læs lige det oprindelige spørgsmål 1 gang til og så dit eget svar.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Pico

Dato : 02-10-04 22:34

Kim Larsen wrote:
> [...]
> i og starte op fra den (og installere). Hvis bios ikke er sat op til
> at gøre det ændrer du den da bare til at gøre det.

Skulle du ikke lige læse hvad manden skrev
Pico

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 02-10-04 23:04

On Sat, 2 Oct 2004 23:26:43 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

Dit svar er sgu da det mest underlige - manden skriver jo, at han ikke
har installations-CD'en......

Og for nu at svare på det, der blev spurgt om: Ja, man kan godt boote
fra en USB-stick - her er en vejledning:
http://www.weethet.nl/english/hardware_bootfromusbstick.php

Lars

Fra : Glen

Dato : 02-10-04 22:38

http://www.nu2.nu/bootcd/#wxp

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 02-10-04 22:58

Hej
> [...]
> Jeg har ikke diskettedrev men har en 128 MB USB nøgle
>
> Maskinen kan boote fra USB
>
> Kan jeg på nogen måde boote fra USB nøglen

Håber du kan englelsk for her er et par vejledende ord om det du spørger om:
Making The USB Device Itself Bootable
If your current operating system recognizes and can access (read/write) your
USB drive; try right-clicking on the USB device in your operating systems'
file manager, and see if a "format" option is offered. If one is, check
further in the format menus to see if a "make bootable" or "copy system
files" option is available. If one is, you're in luck. You may be able to
use your existing operating system to format your USB device and make it
bootable.

But, alas, odds are the above won't work due to common hardware or software
limitations. In many cases, you'll need to try something else.

The simplest automated tool I've found for making almost any USB device
bootable is the free "Windows-based Format Utility for HP Drive Key or
DiskOnKey USB Device." It actually works with a much wider range of hardware
than the name implies, and can add basic DOS-bootability to many, many
brands and types of USB devices. You can download the software here. The
instructions are simple, and the software takes only a few moments to format
a USB device and copy over the necessary DOS boot files.

Du kan læse mere på dette link:

http://www.informationweek.com/story/showArticle.jhtml?articleID=28700158&pgno=3

Og hvis du vil have endnu mere å skriv følgende i Google søgefeltet:

"system format an USB key"

Good luck :)

Mvh

Bjørn