MS Windows
briani 27239
Formatere HD i XP
Fra : Andreas Lundsteen

Dato : 02-10-04 06:47

Hej

Jeg har fornylig fået to sata diske som erstatning for min gamle ide-hd. Jeg
vil dog gerne kunne bruge den gamle disk som lager. Men når jeg tænder
computeren med den gamle disk tilslttet, så bruger den dén XP-version, som
ligger på den gamle disk. Og jeg kan derfor selvfølgelig ikke formatere den
inde i windows, da den så er system disk.

Er der nogen måde jeg kan undgå at computeren starter XP på den gamle disk?

Hvis ikke, hvordan formaterer jeg den så nemmest?

Mvh. Andreas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-04 07:16

Andreas Lundsteen skriver:

> Hvis ikke, hvordan formaterer jeg den så nemmest?

Boot på XP CDROM eller på de andre drev først (sær bootrækkefølge i
BIOS)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-10-04 08:09

"Andreas Lundsteen" <lundsteenFJERN@DETTEmsn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> disk?
>
> Hvis ikke, hvordan formaterer jeg den så nemmest?

Kunne man forestille sig at du satte din "lager disk" i en "USB-skuffe" ?
Jeg kører godt nok ikke SATA endnu, men jeg har 3 harddiske og en brænder og
et DVD-drev. Den ene harddisk har jeg monteret i en usb-skuffe som jeg også
bruger som lager til mine billeder og hjemmesider jeg laver. Er det ikke til
andet, så gør det ikke noget at det ikke er så hurtigt som resten.

Kim Larsen