MS Windows
briani 27239
Deaktivere Antivirus med SP2 installeret??~
Fra : enrico

Dato : 01-10-04 20:30

Jeg skal have en ny Nvidia driver installeret og man skal deaktivere
sin antivirus.

Jeg har imidlertid installeret Servicepack2 og kan ikke finde ud af at
deaktivere AV. Er det muligt???

Jeg kunne fjerne SP2, men da siger Windows at alle programmer, jeg
siden har installeret muligvis ikke virker!!!

SP2 er noget gøjemøj for at sige det mildt.

-enrico

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 01-10-04 20:34

enrico wrote:
> Jeg skal have en ny Nvidia driver installeret og man skal deaktivere
> sin antivirus.

Jeg har nu aldrig deaktiveret min AV for sådan en opdatering. Er der nogen
speciel grund til at man bør gøre det?

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : enrico

Dato : 01-10-04 20:39

On Fri, 1 Oct 2004 21:34:10 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>Jeg har nu aldrig deaktiveret min AV for sådan en opdatering. Er der nogen
>speciel grund til at man bør gøre det?

Jeg er så autoritetstro, at jeg gør det, når det står :)

Jeg vil da prøve uden :)

-enrico

Fra : ///JJ

Dato : 01-10-04 20:49

enrico wrote:
> [...]
> deaktivere AV. Er det muligt???
> SP2 er noget gøjemøj for at sige det mildt.

SP2 har ikke gjort noget ved dit AV program, så du skal gøre som du plejer.
SP2 har ikke noget AV med sig, og er derfor uskyldig i denne sag.

Taler du egentlig om en firewall og ikke AV?

///JJ

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-10-04 20:57

enrico skrev:

> Jeg har imidlertid installeret Servicepack2 og kan ikke finde
> ud af at deaktivere AV. Er det muligt???

Det kommer an på hvilket antivirusprogram, du har installeret.

> SP2 er noget gøjemøj for at sige det mildt.

Jeg kan ikke rigtig se, hvad det har med SP2 at gøre. SP2 har
ikke antivirussoftware indbygget. Det skal du selv installere
så kig i dokumentationen til antivirusprogrammet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 01-10-04 22:12

Hej
"enrico" <enricoool@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> siden har installeret muligvis ikke virker!!!
>
> SP2 er noget gøjemøj for at sige det mildt.

Har lige logget mig på denne gruppe og skimmet ca. 6000 indlæg (pral - med
det går vel :) og jeg faldt så for dit problem.

Jeg bruger selv:
ZoneAlarm 5.x.x.x Pro
Ad-aware 6.x Pro med aktiveret Ad-Watch
CA My eTrust Antivirus 6.2.x.x Pro
(alle opdateret med det sidst nye)

Har endvidere i denne maskine et nVidia Gforce 440MX 128MB ram PCI kort
(ældre kort) og har i forbindelse med SP2 opdateringen selv installeret den
sidst nye driver = 61.77_win2kxp_english.exe fra nVidias hjemmeside

Og jeg slår ikke nogen af dem fra, når jeg installere eller re-installere
nye progarmmer. Men jeg tror nu alligevel at det i nogle tilfælde kan være
en nødvendighed at slå f.eks. Ad-watch fra. Da den direkte kan forhindre en
registrering i reg-basen. Men ellers gør jeg vist ligesom mange andre "ser
om det går uden de store besværligheder".
Jeg har dog 1 eller måske 2 gange - gennem de sidste 6-8 opdateringer -
været ude for at netop nVidia driverne ikke blev installeret ordentligt. Men
det er altså ikke min erfarng at det går galt helt generelt! Og jeg er
heller ikke 100% sikker på at det var antivirus softwaren, som var skyld i
at det gik galt.

Faktisk er det sådan at nVidia driver installations softwaren kommer med den
meddelelse, uanset om du har et antivirus program installeret eller ej. Så
du skal altså ikke tage den grå box, som et tegn på noget der er der, men
mere som et godt råd. Og så er det op til dig at gøre hvad gøres skal eller
bare fortsætte som intet er hændt og så se hvad der sker

Men du og andre har selvfølgelig ret i, at når så mange software producenter
bruger at skrive, at man skal huske at slå antivirusen osv. osv. fra, så
sker der jo ikke noget ved at gøre det. - hvis altså man har een
installeret!
Jeg har den erfaring, at i ca. 90-95% af installationer, så sker der ikke
noget ved >ikke< at have slået noget som helst fra. Men SP2 med den øget
sikkerhed har da også giver mig nogle problemer, så det er da nærliggende at
starte eet sted. Men som du allerde har fået at vide, så har SP2 ikke nogen
indbygget antivirus software.

Og ja jeg synes også at SP2 pakken er noget besværlig. Men det er da
positivt, at man fra forskellig side forsøger at stoppe bare noget af alt
det "møg" mange skal stå model til bare fordi de har købt en PC og koblet
sig på Internettet. Så selvom jeg i en efterfølgende mail råber på hjælp til
løsning af 4-5 problemer er jeg altså ikke negativ indstillet overfor SP2
pakken. Den er bare ikke helt så "brugervenlig", som jeg måske kunne have
ønsket mig.

mvh
bjørn

Fra : enrico

Dato : 02-10-04 00:20

Jeg kan ikke deaktivere Norton Antivirus efter jeg har installeret
SP2.

Jeg har derfor installeret den ny grafikdriver uden at deaktivere AV
(da det jo ikke er muligt) - og det gik smertefrit.

-enrico

Fra : Anders Lund

Dato : 02-10-04 15:31

enrico wrote:
> Jeg kan ikke deaktivere Norton Antivirus efter jeg har installeret
> SP2.

Hvad forhindre dig i at gøre det? Det lyder underligt.

> Jeg har derfor installeret den ny grafikdriver uden at deaktivere AV
> (da det jo ikke er muligt) - og det gik smertefrit.

Det var da godt.. der plejer jo også at stå at man skal lukke alle
programmer, hvilket kan være ret svært da Windows så ville holde op med
at fungere. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk