MS Windows
briani 27239
langsom harddisk i winXP
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 01-10-04 03:58

Min harddisk + cd-rom (eller i hvertfald visning af data herfra) er begyndt
at være meget langsom. F.x. kan det tage et stykke tid (30 sek.) før
stifinder viser indholdet af en mappe med store filer i. Ligeledes hakker
f.x. DVD-film i det, når de afspilles.

Jeg troede, at jeg på en eller anden måde havde mistet "DMA", men når jeg
kigger i enhedshåndtering under IDE-controller er der valgt "DMA, if
available" og nedenunder står der under Current transfer mode "Ultra DMA
Mode 5" og ""Ultra DMA Mode 2" får IDE-kanal 2, hvor DVD-drevet sidder på.

Hvad kan ellers være galt?

VH
Jakob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-10-04 08:20

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> wrote:

> [...]
>Mode 5" og ""Ultra DMA Mode 2" får IDE-kanal 2, hvor DVD-drevet sidder på.

Det ser rigtigt ud....

>Hvad kan ellers være galt?

Harddisken er måske blevet syg - Læsefejl kan gi' den slags symptomer.
Check din Windows logbog, finder du en række meddelelser om læse/skrive
fejl bør du umiddelbart købe en ny harddisk.

Alternativt er harddisken måske bare ved at være fyldt op - Windows
bliver utrolig sløv når der er for lidt plads på harddisken. Så måske er
det bare på tide at rydde op.

Men det kan også være et problem i Windows. Måske kører der en række
tunge porgrammer / processer i baggrunden der sluger al CPU tid.

<mlr>

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 01-10-04 17:29

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> [...]
>
> Alternativt er harddisken måske bare ved at være fyldt op - Windows
> bliver utrolig sløv når der er for lidt plads på harddisken. Så måske er

Det sker på begge mine harddiske - den ene er næsten tom...