MS Windows
briani 27239
Skjule netværkskabel-ikon?
Fra : Kruse

Dato : 28-09-04 22:25

Hej i gruppen,

Efterhånden har jeg fået en bunke "Et netværkskabel er
ikke tilsluttet"-ikoner i mit system tray, der bare ligger og
roder fordi jeg aldrig bruger disse netværksforbindelser.
Er der nogen måde at skjule disse ikoner uden at skulle
slette forbindelserne?

Jeg beklager på forhånd, hvis spørgsmålet er stillet før.
En søgning på Google gav intet umiddelbart brugbart.

Mvh Kruse

Fra : Pico

Dato : 28-09-04 22:45

Kruse wrote:
> Hej i gruppen,
>
> Efterhånden har jeg fået en bunke "Et netværkskabel er
> ikke tilsluttet"-ikoner i mit system tray, der bare ligger og
> roder fordi jeg aldrig bruger disse netværksforbindelser.

Der skulle da ikke være mere end et, hvordan får du en bunke ?

> Er der nogen måde at skjule disse ikoner uden at skulle
> slette forbindelserne?

Kan du ikke slette dem manuelt ved at højreklikke og vælge noget Exit
eller tilsvarende ?

Jeg tilgår mettet med USB så jeg fik også det ikon i system try, det
undgår jeg ved at disable netkortet når det ikke bruges aligevel. Det
gør du i kontrolpanel/system/hardware/enhåndshåntering højreklik på det
aktuelle nætværkskort og vælg egenskaber hvor du så kan deaktivere det
og derefter ud med ok hele vejen.
Pico

Fra : Anders Lund

Dato : 29-09-04 06:30

Pico wrote:
> Der skulle da ikke være mere end et, hvordan får du en bunke ?

Måske en "forkert" opsat opkaldsforbindelse, firewire og et ubrugt
netstik. Det giver i hvert fald 3. :)

> Kan du ikke slette dem manuelt ved at højreklikke og vælge noget Exit
> eller tilsvarende ?

Man kan ikke lave "Exit" på forbindelserne.

> [...]
> gør du i kontrolpanel/system/hardware/enhåndshåntering højreklik på det
> aktuelle nætværkskort og vælg egenskaber hvor du så kan deaktivere det

Det er selv sådan jeg er kommet over "problemet". :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : jama

Dato : 29-09-04 10:40

Skriv msconfig i kør- så fremkommer et prg.,hvor du trykker på start og
fjerner fluebenene i de ikoner du ikke vil have starte i tray du kan også
downloade RegCleanr,der har et start op prg,hvor du også kan gøre det.Eller
brug det jeg har lagt i vedhæft i dette kan du delette de ting du ikke vil
have liggende i tray.
mvh u3066

http://www.webattack.com/get/StartupRun.html

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-09-04 15:40

jama skriver:

> [...]
> brug det jeg har lagt i vedhæft i dette kan du delette de ting du ikke vil

Også netværksforbindelser ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-09-04 09:40

Højreklik START
egenskaber
proceslinie (faneblad)
tilpas
handling > skjul altid
mvh Ebbe

Fra : JSM

Dato : 29-09-04 12:14

"Kruse" <cruise292@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg beklager på forhånd, hvis spørgsmålet er stillet før.
> En søgning på Google gav intet umiddelbart brugbart.

Gå ind på de pågældende netværksforbindelser. Højreklik og vælg egenskaber.
Fjern fluebenet i "Vis ikon på proceslinjen, når forbindelsen er oprettet".
Simple as that.

/Jesper

Fra : ///JJ

Dato : 29-09-04 13:39

JSM wrote:
> Gå ind på de pågældende netværksforbindelser. Højreklik og vælg
> egenskaber. Fjern fluebenet i "Vis ikon på proceslinjen, når
> forbindelsen er oprettet". Simple as that.
> /Jesper

Det du har beskrevet er hvordan de kommer væk når der er en
netværksforbindelse...
Den går ikke.
Spørgeren har ikonerne, når der *ikke* er forbindelse oprettet, og det er
det vi vil have væk! :)

///JJ

Fra : JSM

Dato : 29-09-04 20:49

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det du har beskrevet er hvordan de kommer væk når der er en
> netværksforbindelse...

Og når der ikke er...

> Den går ikke.

Faktisk jo.

> Spørgeren har ikonerne, når der *ikke* er forbindelse oprettet, og det er
> det vi vil have væk! :)

Sådan forstod jeg det også. Og du får dem væk ved at gøre som jeg har
beskrevet.

Punktet "Vis ikon på proceslinjen, når forbindelsen er oprettet" burde vel
egentlig hedde "vis status for forbindelse". Det er ihvf. det punktetgør.
Viser status altså - både når der er forbindelse og når der ikke er. Så
fjern visningen af det og du slipper for ikonerne i tray-baren. Still simple
as that.

mvh
Jesper

Fra : ///JJ

Dato : 29-09-04 23:22

JSM wrote:
> [...]
> det punktetgør. Viser status altså - både når der er forbindelse og
> når der ikke er. Så fjern visningen af det og du slipper for ikonerne

Sådan virker det altså ikke. Win2000 SP4 og WinXP Pro SP2 gør ikke som du
skriver.
Uanset hvordan du sætter krydset (v. properties) på en given
netværksforbindelse (netkort), så vises der - når der ikke er forbindelse -
et ikon i taskbar'en, nemlig to pc'er med et rødt kryds over.
Prøv selv

///JJ

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 29-09-04 14:03

Kruse wrote:
> [...]
> roder fordi jeg aldrig bruger disse netværksforbindelser.
> Er der nogen måde at skjule disse ikoner uden at skulle

Hvis det er en forbindelse du aldrig bruger så kan du fjerne ikonet ved
at deaktivere forbindelsen. Det gøre på flg. måde:
Kontrolpanel - Netværksforbindelser - højreklik på forbindelsen og vælg
deaktiver.
--
Hilsen Torben Greve Otzen