MS Windows
briani 27239
møgirriterende searchbar i IE
Fra : Brian Emilius

Dato : 28-09-04 19:32

Hej NG, håber ikke jeg er OT

Jeg har lige opdaget er der er kommet en "SearchAssistent"-bar øverst i min
IE på WinXPpro SP-2. Jeg har en lille mistanke om at den er kommet gennem
messenger plus, men er ikke sikker. Problemet er at mit spyware-program ikke
kan få bugt med det. Programmet prøver hele tiden at lave et eller andet ved
min reg. database, som mit spyware program så brokker sig over. Mere præcist
prøver den et eller andet en gang i minuttet (kan I forestille Jer hvor
fustrerende det er at skrive denne besked, når man bliver afbrudt en gang i
minuttet???). SearchAssistent hører på en eller anden måde til
http://srch.lop.com/ men det program der bliver tilbudt på den hjemmeside
til at fjerne denne møgirriterende searchbar kan jeg ikke downloade... Når
jeg prøver får jeg denne besked: De aktuelle sikkerhedsinstillinger tillader
ikke, at denne fil hentes.

Er der nogen der kan hjælpe mig???

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Peter Binderup

Dato : 28-09-04 20:23

Hvis det er via messenger plus - så prøv at installere det igen og LAD
VÆRE med at acceptere deres sponsor program - herefter skulle det være
slettet.

/Peter

Fra : Brian Emilius

Dato : 28-09-04 20:57

"Peter Binderup" <binderup@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis det er via messenger plus - så prøv at installere det igen og LAD
> VÆRE med at acceptere deres sponsor program - herefter skulle det være
> slettet.

Hmm... Det hjalp så ikke lige... Jeg havde godt nok accepteret
sponsorprogrammet, men jeg prøvede det, du sagde -> hjalp ikke...

Andre ideer??? evt. nogen der kender til dette irriterende program?

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-09-04 21:32

Brian Emilius wrote:

> [...]
> jeg prøver får jeg denne besked: De aktuelle sikkerhedsinstillinger tillader

Måske dine sikkerhedsindstillinger ikke tillader download af exe-filer?
Jeg har lagt filen her: http://80.196.130.137/new_uninstall.zip

Det er /ikke/ en zip-fil, den er blot omdøbt til zip, så du skal lige
omdøbe den til exe igen - forudsat du får lov at hente den.

Har du forøvrigt prøvet at fjerne bjælken via menupunktet Hjælp -->
Uninstall? Hvis du altså har det menupunkt i browseren.

Du kan evt. installere SpywareGuard, hvis du vil have lidt hjælp til at
undgå den slags slemme programmer i fremtiden. Du kan læse mere om
SpywareGuard her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-spywareguard.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Pipeline

Dato : 28-09-04 23:55

Prøv at deaktivere Systemgendannelse, kør så dit spyware-remover, og se om
det ikke hjælper. Sådan har jeg fået fjernet flere genstridige spyware
programmer. Husk at genaktivere Systemgendannelse bagefter.
--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Janner

Dato : 30-09-04 07:23

> ikke, at denne fil hentes.
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig???

Jeg har en tråd længere nede omkring samme problem,
Grunden til du ikke kan hente uninstall programmet fra lop.com er
at denne side er indført som "restricted site" under dine sikkerheds
indstillinger.
Denne kan midlertidigt fjernes (det er i sikkerheds indstillingerne hvor du
har det røde "
indkørsels forbudt skilt")

Dit lort kommer nok efter en opdatering af messenger plus ... pas på med
det.

Jeg havde selv samme problem som sagt, og system gendannelse hjalp ikke en
skid, samtidigt med
jeg scannede med alverdens spy sweepere .... Så endte med en
geninstallering.

Men prøv først uninstalleren

Hygge

JAn

Fra : Janner

Dato : 30-09-04 08:52

> Jeg har en tråd længere nede omkring samme problem,

Tråden er i virus gruppen

Fra : Anders Lund

Dato : 30-09-04 14:53

Janner wrote:

> Tråden er i virus gruppen

Henvis heller til at det er en lidt ældre tråd eller noget i den stil.
For i min newsreader, ville din tråd være længere oppe. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk