/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke klikke på links efter SP2
Fra : Rea721


Dato : 27-09-04 19:19

Hej

Efter at ha instaleret SP2 til XPhome kan jeg ikke mere klikke på links i
OE, hverken mail eller http links. Jeg har besøgt:
http://www.oehelp.com/ielnk.aspx og http://www.fjsmjs.com/OE/nolinks.htm og
forsøgt alle tricks de omtaler uden held.

Nogen andre der har oplevet det samme og fundet en løsning?

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning
Commercial certifikat,Single Engine - IR, Multi Engine -Class Rating
Multi Engine -Instrument Rating. http://www.ikaros.dk


 
 
Sune Storgaard (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 27-09-04 20:12

Rea721 wrote:
> Efter at ha instaleret SP2 til XPhome kan jeg ikke mere klikke på
> links i OE, hverken mail eller http links. Jeg har besøgt:
> http://www.oehelp.com/ielnk.aspx og
> http://www.fjsmjs.com/OE/nolinks.htm og forsøgt alle tricks de
> omtaler uden held.
> Nogen andre der har oplevet det samme og fundet en løsning?

Har oplevet at IE vinduet åbner, men at adresse linjen er tom og titel
linjen siger "der opstod en ugyldig syntaksfejl", indholds ruden viser den
normale "siden kan ikke vises..". Skete også efter SP2, jeg nåede dog ikke
at se nærmere på det da disken døde.



Rea721 (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 27-09-04 21:19

I news:41586614$0$55822$14726298@news.sunsite.dk
skrev Sune Storgaard følgende tekst:

> Har oplevet at IE vinduet åbner, men at adresse linjen er tom og titel
> linjen siger "der opstod en ugyldig syntaksfejl", indholds ruden
> viser den normale "siden kan ikke vises..".

Nøjagtig det samme problem jeg har eller havde for Martin kom med løsningen.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning
Commercial certifikat,Single Engine - IR, Multi Engine -Class Rating
Multi Engine -Instrument Rating. http://www.ikaros.dk


Martin Kirschmeyer (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 27-09-04 20:18

Rea721 wrote:
> Nogen andre der har oplevet det samme og fundet en løsning?

Jep - det er opstået på alle de maskiner jeg har installere SP2 på.

Funktioner > Indstillinger > Sikkerhed, og fjern de to hakker:
- Tillad ikke, at vedhæftede filer, de muligvis kan indeholde virus, gemmes
eller åbnes
- Bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail

Jeg prøvede også forskellige andre ting, men jeg tror det var dette der
gjorde tricket...

--
Mvh/Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!
3 x Le Mans tilskuer - on location...



Rea721 (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 27-09-04 21:20

I news:4158676d$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
skrev Martin Kirschmeyer følgende tekst:

> - Bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail

> Jeg prøvede også forskellige andre ting, men jeg tror det var dette
> der gjorde tricket...

Det var ovenstående der løste problemet, tak for hjælpen.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning
Commercial certifikat,Single Engine - IR, Multi Engine -Class Rating
Multi Engine -Instrument Rating. http://www.ikaros.dk


Sune Storgaard (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 27-09-04 21:46

Rea721 wrote:
> I news:4158676d$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> skrev Martin Kirschmeyer følgende tekst:
>
>> - Bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail
>
>> Jeg prøvede også forskellige andre ting, men jeg tror det var dette
>> der gjorde tricket...
>
> Det var ovenstående der løste problemet, tak for hjælpen.

Det lyder vist mere som en fejl end en feature -til en forveksling. Kan ikke
helt se logikken i at ovenstående skulle forhindre det på den måde ? Men så
ved man da det hvis man render ind i det igen.



Mogens Beltoft (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Beltoft


Dato : 27-09-04 22:47

Sune Storgaard wrote:
> Rea721 wrote:
>> I news:4158676d$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>> skrev Martin Kirschmeyer følgende tekst:
>>
>>> - Bloker billeder og andet eksternt indhold i html-e-mail
>>
>>> Jeg prøvede også forskellige andre ting, men jeg tror det var dette
>>> der gjorde tricket...
>>
>> Det var ovenstående der løste problemet, tak for hjælpen.
>
> Det lyder vist mere som en fejl end en feature -til en forveksling.
> Kan ikke helt se logikken i at ovenstående skulle forhindre det på
> den måde ? Men så ved man da det hvis man render ind i det igen.

OE/MS har åbenbart valgt den idiotsikre løsning, nemlig at "usikre" links
ikke kan klikkes på.

Jeg ville gerne have haft muligheden for at OE ikke selv hentede f.eks.
grafik i HTML emails, men tillod at man klikkede på links.

Så er man jo "selv ude om det", hvis man klikker på et link.

/Mogens



Henning Præstegaard (27-09-2004)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 27-09-04 23:31

Mogens Beltoft wrote:

> Jeg ville gerne have haft muligheden for at OE ikke selv hentede
> f.eks. grafik i HTML emails, men tillod at man klikkede på links.
>
Øh, det er sådan jeg kører og har gjort det siden før SP1.
Indstillinger/læsning-Læs alle meddelser som almindelig tekst.

Det har end vidre den fordel at spammere ikke kan se, at man har
åbnet e-mailen.

> Så er man jo "selv ude om det", hvis man klikker på et link.
>
Netop.

mvh
Henning



Sune Storgaard (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 28-09-04 00:41

Henning Præstegaard wrote:
> Mogens Beltoft wrote:
>
>> Jeg ville gerne have haft muligheden for at OE ikke selv hentede
>> f.eks. grafik i HTML emails, men tillod at man klikkede på links.
>>
> Øh, det er sådan jeg kører og har gjort det siden før SP1.
> Indstillinger/læsning-Læs alle meddelser som almindelig tekst.
>
> Det har end vidre den fordel at spammere ikke kan se, at man har
> åbnet e-mailen.

Men tidligere har det tilsydenladende ikke medført at man ikke frivilligt
kan åbne links fra oe. Funktionen med at blokere for fremmede grafik mm i
mails er skam fin, men derfor behøver det jo ikke gå i kage når man aktivt
selv forsøger at åbne et link.



Peter Lykkegaard (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 28-09-04 07:27

"Sune Storgaard" wrote

> Men tidligere har det tilsydenladende ikke medført at man ikke frivilligt
> kan åbne links fra oe. Funktionen med at blokere for fremmede grafik mm i
> mails er skam fin, men derfor behøver det jo ikke gå i kage når man aktivt
> selv forsøger at åbne et link.
Kan I blive enige med jer selv
(ikke møntet på nogen specielt

MS har fået med den store hammer fordi det har været for nemt at aktivere et
program
Klikke på links, vedhæftede filer, filer på disken etc

Problemet opstår fordi MS checker på fil-ekstension og har valgt at skjule
denne per default
Fx loveletter.txt.exe hvor filen ses som loveletter.txt

Nu mangler I denne feature
Kan I bestemme jer

Og JA det @$%& irriterende at det er "forsvundet"

- Peter



Thomas G. Madsen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-09-04 12:06

Peter Lykkegaard skrev:

> Og JA det @$%& irriterende at det er "forsvundet"

Det er ikke forsvundet her i WinXP Pro SP2 US.
Jeg kan klikke på links både i HTML-mails og i mails skrevet i
almindelig tekst selvom 'Block images and other external content
in HTML e-mail' er koblet til og de åbner fint i IE.

--
Hilsen
Madsen

Ole C (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 28-09-04 14:02

Thomas G. Madsen skrev blandt andet:

> Det er ikke forsvundet her i WinXP Pro SP2 US.
> Jeg kan klikke på links både i HTML-mails og i mails skrevet i
> almindelig tekst selvom 'Block images and other external content
> in HTML e-mail' er koblet til og de åbner fint i IE.

Men jeg kan bekræfte "fejlen" i en netop SP2-opdateret dansk udgave.
--
vh
Ole C


Thomas G. Madsen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-09-04 14:31

Ole C skrev:

> Men jeg kan bekræfte "fejlen" i en netop SP2-opdateret dansk
> udgave.

Det skulle ikke undre mig. Det er i så fald ikke den første fejl
i den danske udgave, som den engelske ikke har.

Læs evt. følgende tråd:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=413ddcec$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

--
Hilsen
Madsen

Ole C (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 28-09-04 15:54

Thomas G. Madsen skrev blandt andet:

> Læs evt. følgende tråd:
> http://www.google.com/groups?&as_umsgid=413ddcec$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

Ja, ja da - det er ikke noget jeg anvender til hverdag - men en fejl er det
jo.
--
vh
Ole C


Thomas G. Madsen (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 28-09-04 17:17

Ole C skrev:

[Brevpapir og HTML-mails]
> Ja, ja da - det er ikke noget jeg anvender til hverdag

Heller ikke her. :)

> - men en fejl er det jo.

Jep.

--
Hilsen
Madsen

Edmund (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 28-09-04 17:41

Rea721 wrote:
> Hej
>
> Efter at ha instaleret SP2 til XPhome kan jeg ikke mere klikke på
> links i OE, hverken mail eller http links. Jeg har besøgt:
> http://www.oehelp.com/ielnk.aspx og
> http://www.fjsmjs.com/OE/nolinks.htm og forsøgt alle tricks de
> omtaler uden held.
> Nogen andre der har oplevet det samme og fundet en løsning?

Bruger du OE-QuoteFix

--
Mvh Edmund


Rea721 (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 28-09-04 18:57

I news:2rtij5F1e94bcU1@uni-berlin.de
skrev Edmund følgende tekst:

> Bruger du OE-QuoteFix

Ja, har det nogen betydning og i hvilken anledning?

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning
Commercial certifikat,Single Engine - IR, Multi Engine -Class Rating
Multi Engine -Instrument Rating. http://www.ikaros.dk


Edmund (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 28-09-04 20:40

Rea721 wrote:
> I news:2rtij5F1e94bcU1@uni-berlin.de
> skrev Edmund følgende tekst:
>
>> Bruger du OE-QuoteFix
>
> Ja, har det nogen betydning og i hvilken anledning?

Min OE kunne ikke lide links før at Coloring var fjernet i QuotFix.
Efter det kan jeg godt slå sikkerheden til igen i OE
Emotions skal også fjernes i Quotfix, hvis man slår sikkerheden til i OE

Første gang jeg startede OE efter SP2 virkede links som
news:dk.edb.system.ms-windows
heller ikke.
Men så satte jeg sikkerheden i IE til mellem standard.. Der er åbenbart
en lille detalje der er ændret fra SP1 til SP2.

Du har opgraderet en eksisterede XP installation med SP2 lige som mig
ikke sandt.?
Det bliver spændede at se om den danske virker lige så godt som Madsens
engelske, hvis man starter fra bunden med en XP SP2 cd
--
Mvh Edmund


Rea721 (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 28-09-04 20:43

I news:2rtt1hF1esiu8U1@uni-berlin.de
skrev Edmund følgende tekst:

> Du har opgraderet en eksisterede XP installation med SP2 lige som mig
> ikke sandt.?

jo, men som du nok har set er mit problem blevet løst.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod2[remove]@721.dk
Flyudlejning, Skoleflyvning, Taxaflyvning, Rundflyvning
Commercial certifikat,Single Engine - IR, Multi Engine -Class Rating
Multi Engine -Instrument Rating. http://www.ikaros.dk


Edmund (28-09-2004)
Kommentar
Fra : Edmund


Dato : 28-09-04 23:05

Rea721 wrote:

> jo, men som du nok har set er mit problem blevet løst.

Nødløsning

--
Mvh Edmund


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste