MS Windows
briani 27239
Ikoner
Fra : Jørgen

Dato : 27-09-04 13:02

Jeg kunne tit ønske mig andre ikoner end de få, hvert site tilbyder. Jeg har
også oprettet mine egne genveje på Skrivebordet. Der må da være masser af
tilbud på Internettet. Men hvor er ikonerne?

Og når jeg så har fundet dem - hvorledes anbringer jeg dem, når jeg
downloader dem, således at jeg kan vælge dem på lige fod med de oprindelige?

Mvh
Jørgen

Fra : Anders Lund

Dato : 27-09-04 15:01

Jørgen wrote:
> Jeg kunne tit ønske mig andre ikoner end de få, hvert site tilbyder. Jeg har
> også oprettet mine egne genveje på Skrivebordet. Der må da være masser af
> tilbud på Internettet. Men hvor er ikonerne?

Du kan også bruger billedfiler som ikoner (BMP i hvert fald). Omdøb dem
til .ico og vupti, så har du et nyt ikon. Det kan dog anbefales at man
skalere billederne ned, så de ikke fylder så meget.

> Og når jeg så har fundet dem - hvorledes anbringer jeg dem, når jeg
> downloader dem, således at jeg kan vælge dem på lige fod med de oprindelige?

De ikoner som er "indbygget" i Windows ligger inden i en .DLL fil og
derfor kan du ikke give ikonerne samme "vilkår" som de indbygget. Du
bliver desværre nød til at browse dig frem til de rigtige.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk