MS Windows
briani 27239
Starte et program med parameter i Windows ~
Fra : Michael

Dato : 26-09-04 17:51

I Windows 9x kunne man med ?-parameteret i pif-filer få Windows til at
spørge efter et parameter inden et program blev afviklet. Det kan jeg ikke
få Windows XP til. Kan nogen mon det?

Meget nyttigt når et program skal startes med skiftende parametre.

Hilsen Michael

---

Fra : Bertel Brander

Dato : 26-09-04 18:51

Michael wrote:
> I Windows 9x kunne man med ?-parameteret i pif-filer få Windows til at
> spørge efter et parameter inden et program blev afviklet. Det kan jeg ikke
> få Windows XP til. Kan nogen mon det?

Man kunne lave en lille batfil:

@echo off
SET /P PARM="Enter paramters:
MyProgram %PARM%

--
What's in a name?
That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Fra : Michael

Dato : 26-09-04 19:54

> Man kunne lave en lille batfil:
>
> @echo off
> SET /P PARM="Enter paramters:
> MyProgram %PARM%

Dælendundreme om det virker - tusind tak!

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-04 17:16

On Sun, 26 Sep 2004 19:50:48 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]

mit problem vedrører godt nok ikke pif-filer, men et alm *.exe
program, der placeres i start-gruppen, så det startes ved hver opstart
af Windows. 'Humlen' er at det skal have parameter A, som bevirker at
det kun 'går igang' hvis der i dataene (en kalender) findes
notater/data til den pågældende maskindato.

hilsen,
Vagn

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-09-04 19:17

vkpsnabelamail.tele.dk wrote:

> [...]
> det kun 'går igang' hvis der i dataene (en kalender) findes
> notater/data til den pågældende maskindato.

Jeg forstår ikke hvad dit problem er, eller hvilken relevans
det har for michaels spørgsmål.