MS Windows
briani 27239
Windows update
Fra : Michael Thorup

Dato : 25-09-04 20:02

Hejsa i Gruppen

Jeg har lige fået nu harddisk og har lige instaleret windows xp pro men når
jeg så prøver at bruge windws update får jeg en fejl der hedder Fejlnummer:
0x80244010], det skal lige siges at jeg starter med at hente det til den nye
update system det heder vist V5 eller sådan noget dette gik uden problemer.

Efter følgende har jeg søgt på google og inde hos Windows for at finde noget
om fejlen, jeg fandt ligt om den hos microsoft de ting der var har ikke
hjulpet mig vidre jeg håber det er nogle der har nogle foreslag

Jeg har prøvet at formatere på igen men uden held jeg har kørt men denne pc
et stykke tid og det har virket indtil nu.

Michael

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-09-04 00:31

Michael Thorup skrev:

> [...]
> at finde noget om fejlen, jeg fandt ligt om den hos microsoft
> de ting der var har ikke hjulpet mig vidre jeg håber det er

Hvad er det helt præcist du har prøvet indtil nu? Har du f.eks.
prøvet forslagene fra følgende indlæg:

http://www.google.com/groups?&as_umsgid=OKOP0GDoEHA.2808@TK2MSFTNGP10.phx.gbl

--
Hilsen
Madsen

Fra : Heidi

Dato : 27-09-04 21:18

Thomas G. Madsen wrote:
> Hvad er det helt præcist du har prøvet indtil nu? Har du f.eks.
> prøvet forslagene fra følgende indlæg:
>
> http://www.google.com/groups?&as_umsgid=OKOP0GDoEHA.2808@TK2MSFTNGP10.phx.gbl

Jeg vil personligt gerne sige tak for dette link - jeg havde nøjagtig
samme fejlmedd. når jeg prøvede at bruge WU efter installation af SP2,
og efter at have fulgt instrukserne i dit link, virker det igen!

--
Heidi

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-09-04 21:44

Heidi skrev:

> Jeg vil personligt gerne sige tak for dette link

Velbekomme.

> - jeg havde nøjagtig samme fejlmedd. når jeg prøvede at bruge
> WU efter installation af SP2, og efter at have fulgt
> instrukserne i dit link, virker det igen!

Det lyder godt. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 29-09-04 21:40

Thomas G. Madsen skrev:

>Hvad er det helt præcist du har prøvet indtil nu? Har du f.eks.
>prøvet forslagene fra følgende indlæg:

>http://www.google.com/groups?&as_umsgid=OKOP0GDoEHA.2808@TK2MSFTNGP10.phx.gbl

Jeg har også pludselig fået blokeret Windows Update med denne

Fejlnummer: 0x80244010 ,

men først nu et par uger efter opdatering til sp2 (win xp dk home).
Jeg har fulgt anvisningerne i det indlæg du linker til her, først

1, trin 1-3 med de forventede 'lykkedes'-beskeder
uden resultat; derefter

2, installation af msxml3usa.msi og reboot
stadig uden resultat.

Jeg kan ikke finde fejlnummeret hos MS.

Har nogen et bud?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-04 22:25

On Wed, 29 Sep 2004 22:40:07 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

> [...]
>
>1, trin 1-3 med de forventede 'lykkedes'-beskeder
>uden resultat; derefter
>
>2, installation af msxml3usa.msi og reboot

egentlig ikke et bud, men jeg har rapporteret til Microsoft Online
Support (fra update vinduet) og afventer svaret.

Vagn

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-09-04 17:09

vkpsnabelamail.tele.dk skrev:

>egentlig ikke et bud, men jeg har rapporteret til Microsoft Online
>Support (fra update vinduet) og afventer svaret.

Tak, fint! Problemet ser ud til at være gået over. Men giver du
alligevel svaret videre? Man ved jo aldrig ...

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-04 07:29

On Thu, 30 Sep 2004 18:09:08 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Tak, fint! Problemet ser ud til at være gået over. Men giver du
>alligevel svaret videre? Man ved jo aldrig ...

det ser også ud til at være gået over hos mig - og der er intet svar
kommet fra Microsoft endnu.

hilsen,
Vagn

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-04 09:45

>det ser også ud til at være gået over hos mig - og der er intet svar
>kommet fra Microsoft endnu.

Uden at jeg har indsigt i det tekniske: Det har nok mere været et
WU-problem end et sp2-problem.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-04 12:48

Peter Loumann skrev:

>Uden at jeg har indsigt i det tekniske: Det har nok mere været et
>WU-problem end et sp2-problem.

Det synes dokumenteret med

Søger et tilbud på 12 kg ståluld. Jeg vil strikke mig en cykel.

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-04 15:51

Peter Loumann skrev:

>Uden at jeg har indsigt i det tekniske: Det har nok mere været et
>WU-problem end et sp2-problem.

Og nu har jeg problemet igen :o/

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-10-04 17:00

Peter Loumann skrev:

[mshta "res://C:\WINDOWS\system32\nusrmgr.cpl/nusrmgr.hta"]

> Nå, så'n! ... Nej så åbner den uden fejlen.

Så er det altså genvejen i kontrolpanelet der kokser af en eller
anden årsag. Du fik ikke prøvet, om det virker i fejlsikret?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-10-04 19:28

Thomas G. Madsen skrev:

>[mshta "res://C:\WINDOWS\system32\nusrmgr.cpl/nusrmgr.hta"]

>Så er det altså genvejen i kontrolpanelet der kokser af en eller
>anden årsag.

Det ku' se så'n ud. Der er ikke noget med de andre.

>Du fik ikke prøvet, om det virker i fejlsikret?

I formiddags havde jeg ikke tid, var på vej ud ad døren. Men nu har
jeg: nul fejl.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-10-04 12:15

Peter Loumann skrev:

> Så får jeg en Balladeboks:
>
> Filoverføsel - sikkerhedsadvarsel
> Vil du åbne eller gemme denne fil?

Den får jeg også og hvis jeg vælger 'Open', så åbner Brugerkonti
eller User Accounts, som det hedder her. Spørgsmålet er så bare
om du også får en scriptfejl, når du går den vej.

> Nul AV-software installeret indtil videre.

Hvad med programmer, som pepper brugerfjæset i Windows op?
Altså programmer ala WindowsBlinds.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-10-04 16:34

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]

Nå, så'n! ... Nej så åbner den uden fejlen.

>Hvad med programmer, som pepper brugerfjæset i Windows op?

Nope, no nothing! Den slags forurener jeg ikke mit system med.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-09-04 00:23

Peter Loumann skrev:

> Har nogen et bud?

Kører tjensten Background Intelligent Transfer ?
Hvis ikke så prøv at starte den (Start > Kør: services.msc) og se
om det gør nogen forskel på Windows Update.

Det tyder også på, at nogle har løst det ved at slå GDIcheck Object
I IEs add-on dialogboks fra, hvis den findes (den findes ikke her
på min WinXP Pro SP2).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-09-04 17:18

Thomas G. Madsen skrev:

Fejlnummer: 0x80244010:

>Kører tjensten Background Intelligent Transfer ?

Ja, Startet & Manuelt

>Hvis ikke så prøv at starte den (Start > Kør: services.msc) og se
>om det gør nogen forskel på Windows Update.

Det gjorde det så ikke.

>Det tyder også på, at nogle har løst det ved at slå GDIcheck Object
>I IEs add-on dialogboks fra, hvis den findes (den findes ikke her
>på min WinXP Pro SP2).

Den fandtes ikke. Senere kunne jeg komme ind på W.U. hvis jeg valgte
den automatiske måde. Så fik jeg installeret den der GDI-ting. Det
hjalp ikke, tværtimod gik der nu også kuk i mine genveje og
programassociationer. Så tabte jeg tålmodigheden og formaterede
lortet. Desværre havde jeg ikke fået lavet en pipstrømmet skive, så
sp2 røg lige oven i en jomfruelig xp-sp1. Det ser foreløbig rimeligt
ud og har også løst mit problrm med at maskinen ikke ville huske
klassisk layout.

Jeg havde meget glæde af din Tjenester_SP2.pdf, den skal du endnu
engang ha' tak for! Det er ikke blevet til meget søvn, og jeg er
langtfra færdig. Måske sku' man gøre alvor af at køre ghost ind ...

W.U.-problemet ser ikke rigtig ud til at have noget med sp2 at gøre. I
nat, eller morges, varede det ved på en jomfruelig xp-sp1. Men nu ser
W.U. ud til at virke igen her, jeg har i hvert fald lagt GDI ind igen
sammen med en anden opdat.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-09-04 19:39

Peter Loumann skrev:

> Så tabte jeg tålmodigheden og formaterede lortet.

Det er nok også den bedste vej at gå, når det kommer til stykket.

> Desværre havde jeg ikke fået lavet en pipstrømmet skive, så
> sp2 røg lige oven i en jomfruelig xp-sp1.

Det er alt andet lige også bedre end SP2 oveni en gammel
installation.

> Jeg havde meget glæde af din Tjenester_SP2.pdf, den skal du
> endnu engang ha' tak for!

Velbekomme.

> Det er ikke blevet til meget søvn, og jeg er langtfra færdig.
> Måske sku' man gøre alvor af at køre ghost ind ...

Jeg er i hvert tilfælde glad for, at jeg i løbet af 10-15 min.
kan stille hele skidtet tilbage til den dag, hvor SP2 var frisk
installeret. Så er man da i det mindste fri for at skulle gen-
installere det hele forfra, hvis uheldet skulle være ude.

> W.U.-problemet ser ikke rigtig ud til at have noget med sp2 at
> gøre.

Nej, jeg opdagede også på Google Groups i dag, at det åbenbart
også kan ske på SP1.
Jeg var dog inde på Windows Update både i går og i dag uden at
få fejlen.

> Men nu ser W.U. ud til at virke igen her, jeg har i hvert fald
> lagt GDI ind igen sammen med en anden opdat.

Ok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-09-04 22:27

Thomas G. Madsen skrev:

>Det er nok også den bedste vej at gå, når det kommer til stykket.

Ja, når småfejlene begynder at hobe sig, så er klokken slået.

>Det er alt andet lige også bedre end SP2 oveni en gammel
>installation.

Også mit ræsonnement. Men nu vil jeg altså lave mig en pipstrømmet.
For en sikkerheds skyld. Det er desværre typisk for mig at jeg
begynder at forebygge når skaden er sket :o/

>Jeg er i hvert tilfælde glad for, at jeg i løbet af 10-15 min.

Jeg investerede i den nye ver. 9 selv om jeg havde ver. 2003 liggende
uden nogensinde at have fået brugt den. Den nye sku' være væsentlig
bedre fordi symantec nu kan trække på Power Quests knowhow også.

Genialt program! Den kørte en c-ghost på 6 min., mens jeg samtidig ku'
arbejde på maskinen, 5,5 GB blev til 2,8. Jeg kører den bare ud på
firewire-hd'n, det sku' vel være sikkert nok?

Nu vil jeg så deaktivere systemgendannelse. Jeg erfarede i nat at den
alligevel ikke er særlig pålidelig.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-09-04 23:16

Peter Loumann skrev:

>Men nu vil jeg altså lave mig en pipstrømmet.

Den der AutoStreamer som flere har henvist til her i gruppen, er
ligegodt smart: Den klarede hele processen på 10 min. direkte fra
cd'en, inkl. oprydning og iso-fil som det så også tog 10 min. at
brænde. Skiven er testet og fundet i orden med både autostart og boot.
Anbefales! Alle kan være med.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-10-04 02:28

Peter Loumann skrev:

[Det niende spøgelse]
> Den nye sku' være væsentlig bedre fordi symantec nu kan trække
> på Power Quests knowhow også.

Ja, jeg så godt den anden dag, at de nu er begyndt at reklamere
med Drive Image-funktionalitet. :)

> Genialt program! Den kørte en c-ghost på 6 min., mens jeg
> samtidig ku' arbejde på maskinen, 5,5 GB blev til 2,8.

Det er nemlig ret genialt og smart at man bare kan arbejde videre
imens den står og laver image-filen.

> Jeg kører den bare ud på firewire-hd'n, det sku' vel være
> sikkert nok?

Nu ved jeg ikke hvordan Norton Ghost opfører sig, når man skal
genindlæse et image, men hvis den bare minder en smule om
Drive Image, så kan en ekstern USB/Firewire-disk også ses, når
man booter på Drive Image-CD'en og starter PowerQuest Recovery
Environment (PQRE). Det eneste som godt kan forvirre lidt er,
at drevbogstaverne kan finde på at skifte inde i PQRE, hvis man
har en ekstern USB/Firewire-disk koblet på. Det sker i hvert
tilfælde her, men når bare diskene har et navn, er det nemt at
kende forskel.

> Nu vil jeg så deaktivere systemgendannelse. Jeg erfarede i nat
> at den alligevel ikke er særlig pålidelig.

Næ, det er heller ikke noget jeg tør stole på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-04 09:54

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
>Drive Image, så kan en ekstern USB/Firewire-disk også ses, når
>man booter på Drive Image-CD'en og starter PowerQuest Recovery

Det kan "det niende spøgelse" også iflg. intro'en. Jeg prøvede så
langt at den giver valg mellem med og uden netværk, men så afbrød jeg
da det er noget langsommeligt og jeg havde andet at gøre. Skulle det
gå helt galt er det nemt at tilslutte disken til den blærbare.

>Det eneste som godt kan forvirre lidt er,
>at drevbogstaverne kan finde på at skifte inde i PQRE, hvis man
>har en ekstern USB/Firewire-disk koblet på.

Så langt nåede jeg så ikke, men jeg kender problemet fra dengang jeg
havde både fat32- og ntfs-drev og kom til at formatere et datadrev i
stedet for systemdrevet ;O[

>Det sker i hvert tilfælde her, men når bare diskene har et navn,
>er det nemt at kende forskel.

Jeps. Og sku' vi glemme det, skal Thumbs Plus nok huske os på det.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-10-04 02:29

Peter Loumann skrev:

> Den der AutoStreamer som flere har henvist til her i gruppen, er
> ligegodt smart:

Den får stor ros rundt omkring ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-10-04 11:15

Peter Loumann skrev:

> Jeg prøvede så langt at den giver valg mellem med og uden
> netværk, men så afbrød jeg da det er noget langsommeligt og
> jeg havde andet at gøre.

Drive Image 7 er også ret længe om at starte op fra CD'en.
Det tager væsentlig længere tid end en normal opstart i hvert
tilfælde.

[Disken skal have et navn]
> Jeps. Og sku' vi glemme det, skal Thumbs Plus nok huske os på
> det.

Ja, så brokker den sig. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-10-04 15:53

Peter Loumann skrev:

> Og nu har jeg problemet igen :o/

Ingen problemer her. Har lige prøvet.

Har du en firewall aktiveret og hvis ja, har du så prøvet at
koble den fra for at se om det gør nogen forskel?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-10-04 17:08

Thomas G. Madsen skrev:

>Ingen problemer her. Har lige prøvet.

Øv! Men du bruger vist også den engelske.

>Har du en firewall aktiveret

Ja. Win XpSp2's egen. Men det er selvfølgelig før set at Ms-produkter
er inkompatible med Ms-produkter.

>og hvis ja, har du så prøvet at koble den fra for at se om det gør nogen forskel?

Ja, nu. Det gør det ikke. Jeg har Automatisk opdatering slået fra, men
det burde vist ikke betyde noget.

Jeg gik derind fordi jeg ville prøve at opdatere ASP.NET. Den har jeg
ikke haft installeret før, men Norton Ghost 9 kræver den og jeg lod
den så bare selv installere den lokalt. Det gav en ny brugerkonto
ASP.NET mon også en fejl i

Kontrolpanel: Brugerkonti:

Der opstod en fejl i scriptet på denne side
res://C:\Windows\system32\nusmgr.cop/nusmgr.bla
Vil du forstsætte med at apspille scripts på denne side?

Det kan jeg svare ja til, så åbner den alligevel. Men jeg har SAP.NET
under mistanke og tænkte at en opdat måske ku' hjælpe. Jeg mener at
have set sådan en på WU.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-10-04 20:53

Peter Loumann skrev:

> Øv! Men du bruger vist også den engelske.

Ja, det gør jeg.

> Ja, nu. Det gør det ikke. Jeg har Automatisk opdatering slået
> fra, men det burde vist ikke betyde noget.

Nej, men tjenesten Automatiske opdateringer skal køre på SP2.

> Men jeg har SAP.NET under mistanke og tænkte at en opdat måske
> ku' hjælpe. Jeg mener at have set sådan en på WU.

Det har du sikkert også, men den kan også hentes andre steder fra
end fra Windows Update.

Hvis det drejer sig om .NET 1.1, så er der kommet en SP1-opdatering
til den, og den kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=a8f5654f-088e-40b2-bbdb-a83353618b38

Hvis det i stedet er .NET 1.0, så er der for ikke ret lang tid siden
kommet en SP3, som kan hentes her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=6978D761-4A92-4106-A9BC-83E78D4ABC5B

Nogle programmer kræver .NET 1.0 og andre kan klare sig med .NET 1.1,
så du kan nemt risikere, at du har behov for begge versioner.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-10-04 22:14

Thomas G. Madsen skrev:

>Nej, men tjenesten Automatiske opdateringer skal køre på SP2.

Og det gør'n.

Der sku' ha' stået ASP.NET. Men jeg regner med det er det samme som
Microsoft .NET ...

> [...]
>end fra Windows Update.

>Hvis det drejer sig om .NET 1.1, så er der kommet en SP1-opdatering

Jeg har lige hentet den på Windows Update, og også en dansk sprogfil
til den. Så den kører igen - hvilket bekræfter mig i at fejler ligger
der, ikke her.

Det løste desværre ikke min scriptfejl i Kontrolpanel | Brugerkonti.
Den slags fejl er altid foruroligende, men denne er så lille at jeg
ikke gider begynde forfra sålænge alt andet kører perfekt. Det er ikke
lige en funktion jeg bruger daglig, og den virker jo.

Jeg har sagt det før, men nu mener jeg det alvorligt: Jeg har
anskaffet den sidste *danske* windåze. Alle evt. fremtidige blive
eng./am.e. Ama'r!

Det er i øvrigt skjønt å' ha' en pipstrømmet skive. I dag sku' jeg
lige efterinstallere en detalje der krævede skiven i - så ved man at
systemet ikke overskriver opdaterede filer med forældede.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-10-04 02:29

Peter Loumann skrev:

> Det løste desværre ikke min scriptfejl i Kontrolpanel |
> Brugerkonti.

Øv. Har du prøvet om du får den samme melding, når du starter
Brugerkonto fra fejlsikret tilstand?

Hvad sker der, når du kører denne kommando fra Start > Kør:
mshta "res://C:\WINDOWS\system32\nusrmgr.cpl/nusrmgr.hta"

En Google-søgning tyder på, at antivirussoftware(*) kan være
skyld i den fejl. Hvis du har sådan noget installeret, så prøv
evt. at slå det fra inden du starter Brugerkonto.

(*) Åbenbart fordi det kan finde på at blokere for HTA-filer.

> Jeg har sagt det før, men nu mener jeg det alvorligt: Jeg har
> anskaffet den sidste *danske* windåze. Alle evt. fremtidige
> blive eng./am.e. Ama'r!

Det kan jeg godt forstå. :)

> Det er i øvrigt skjønt å' ha' en pipstrømmet skive. I dag sku'
> jeg lige efterinstallere en detalje der krævede skiven i - så
> ved man at systemet ikke overskriver opdaterede filer med
> forældede.

Det giver kun fordele at have sådan en ved hånden ja.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 03-10-04 10:04

Thomas G. Madsen skrev:

>Øv.

Tjoh, fejl er sføli' altid irriterende, men denne er til at leve med.

>Har du prøvet om du får den samme melding, når du starter
>Brugerkonto fra fejlsikret tilstand?

Nøh.

>Hvad sker der, når du kører denne kommando fra Start > Kør:
>mshta "res://C:\WINDOWS\system32\nusrmgr.cpl/nusrmgr.hta"

> [...]

Navn: nusrmgr_hta
Type: HTML Applikation 2,53MB
Fra: C:\Windows\system32\nusrmgr.cpl

Hvis jeg trykker gem får jeg en fejl på filoverførsel. Jeg tør ikke
prøve at trykke Åbn.