MS Windows
briani 27239
hjælp til ændring af USB
Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 21:04

Jeg har netop købt nyt kamera Minolta- Dimage A2, og når jeg sætter den til
pc for at overføre billeder, kan den godt se der tilsluttes en USB-enhed,
men den kan ikke overføre daden fortæller den er tilsluttet en langsom hub.
Den viser mig så tilgængelige porte og fortæller jeg skal tilslutte en
værtskontroller med højhastighed for at få fuld udbytte af den.
Jeg kan dog ikke finde ud af hvorfor og hvordan ?
Jeg kan godt tilslutte mit andet kamera, og en printer som så blot siger de
er langsommere ?
Nogen hjælp ?

--
mvh Kirsten Lehd
Admin for www.vejlenser.dk

Dampfestival 2004
http://vejlenser.dk/galleriet/dampfestival_2004/dampskib1.html

Fra : Emil

Dato : 24-09-04 21:31

Kirsten skrev:

> [...]
>men den kan ikke overføre daden fortæller den er tilsluttet en langsom hub.

Kører du WIN XP med mindst SP1?

Hvis ja, så højreklik på "Denne komputer" og vælg "Administrer"
Klik på "Enhedshåndtering" og her nederst på "USB-controllere"
Er der så et gult udråbstegn ved nogen af enhederne?

m.v.h. Emil

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 21:42

"Emil" <emilsen@oestbirk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Klik på "Enhedshåndtering" og her nederst på "USB-controllere"
> Er der så et gult udråbstegn ved nogen af enhederne?

Hej ja jeg har win xp med SP1 mener jeg og der er ikke noget gult
udråbstegn...
mvh Kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-04 22:05

"Lehd" <lehd.snabela.vejlenser.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> USB-enhed,
> hub.

> Hej ja jeg har win xp med SP1 mener jeg og der er ikke noget gult

Jeg har forsøgt at sætte min gamle kamera til, men det vil heller ikke nu,
og pludselig kom jeg til at tænke på at jeg for ca 14 dage siden ikke kunne
få min mus til at virke, den var også på USB, så lige nu bruger jeg en
almindelig mus. Det må være mine USB der er problemer med.
mvh Kirsten

Fra : Emil

Dato : 24-09-04 23:24

Lehd skrev:

> [...]
>få min mus til at virke, den var også på USB, så lige nu bruger jeg en
>almindelig mus. Det må være mine USB der er problemer med.

Ja, det ændrer jo unægtelig situationen.
Da computerens ur virker, må batteriet på bundkortet være OK.

Er der pillet ved BIOS-indstillingerne?
Kontroller at USB-funktionerne er enablede. Det er de jo nok, da
du skrev at der ikke var gule udråbstegn ved nogen af dem.

Virker USB-printeren?
Ellers må du lave en slipstreamed CD med SP1 (eller SP2) og lave
en repair af systemet.

m.v.h. Emil

Fra : Emil

Dato : 24-09-04 23:07

Lehd skrev:

>til
>USB-enhed,
>hub.

> Hej ja jeg har win xp med SP1 mener jeg og der er ikke noget gult
>udråbstegn...

Det gule udråbstegn fremkommer kun når Minoltaen er tilsluttet og
tændt - prøv igen.
Og prøv på alle USB-indgangende, måske er nogle af dem af
Hi-Speed typen.

Men nu kom jeg til at læse hvad du egentligt skrev:
"Den kan ikke overføre da den er tilsluttet en langsom hub".
Normalt vil denne situation blot medføre en langsommere
overførsel,
så der er noget rivende galt!

Da dine andre højhastigheds-enheder godt kan kan overføre data
via den langsomme hub, tror jeg fejlen ligger i Minoltaens SW
(programmer).
Eller: Dukker der et nyt drive-bogstav op i Stifinder, kort tid
efter du har tilsluttet og tændt Minoltaen?
Hvis ja, er det indstillingerne i Stifinder der skal ændres. Så
skal der højreklikkes på enheden og vælges.
Hvis nej, så prøv også at spørge i news:dk.fritid.foto

m.v.h. Emil