MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
300 Gb harddisk
Fra : Qbic - [6400]

Dato : 24-09-04 23:07

Jeg har lige isat en 300 Gb harddisk Maxtor maxline II
men den vil kun formateres til 131 Gb, hvad kan der være galt.

Under linux, kan jeg godt lave den til 300 Gb, så hvad
kan jeg gøre for at få den fuld udnyttet.

/ Qbic

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-04 21:23

"Qbic - [6400]" wrote

> Jeg har lige isat en 300 Gb harddisk Maxtor maxline II
> men den vil kun formateres til 131 Gb, hvad kan der være galt.

OS?

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-04 21:26

"Qbic - [6400]" wrote

Klippetiklip

Btw så går dit ur lidt forkert, hvilket blandt andet betyder at di t indlæg
ligger som nr ET i mer end 12 timer :-/

- Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-04 22:44

Peter Lykkegaard skriver:

> Btw så går dit ur lidt forkert, hvilket blandt andet betyder at di t indlæg
> ligger som nr ET i mer end 12 timer :-/

Nope, det ligger i den rækkefølge de kommer ind.

Prøv noget nyt (gammelt) Netscape 4.51 som newsklient. Så er du (også)
fri for problematikken med forrykkede klokkeslet i indlæg

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-04 22:56

"Klaus D. Mikkelsen" wrote
> Peter Lykkegaard skriver:

> Nope, det ligger i den rækkefølge de kommer ind.

Efter mine preferencer så vil indlægget svømme rundt i toppen

> Prøv noget nyt (gammelt) Netscape 4.51 som newsklient. Så er du (også)
> fri for problematikken med forrykkede klokkeslet i indlæg

Og
Hvis jeg virkelige ville slippe for tåbelige ting, så har OE en udmærket
blok sender function

- Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-09-04 23:02

Peter Lykkegaard skrev:

>Btw så går dit ur lidt forkert, hvilket blandt andet betyder at di t indlæg
>ligger som nr ET i mer end 12 timer :-/

Forkert tid er irriterende, men den ligger da ikke som nr. 1 i
tolv timer hos mig, f.eks. (og sikkert heller ikke hos mange
andre).
--
Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-04 22:42

"Qbic - [6400]" skriver:

> Jeg har lige isat en 300 Gb harddisk Maxtor maxline II
> men den vil kun formateres til 131 Gb, hvad kan der være galt.

Dit OS kan ikke genkende større diske.

Løsning kommer i morgen.....

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 25-09-04 02:22

Jeg har selv fundet en løsning.

1. installerer disken som 131 Gb.
2. installerer Servicepack 2 og alle opdateringer
3. installerer Partition Magic og rezize

Om det er et tilfælde at det virker ved jeg ikke, men disken er blevet
300 Gb i stedet for 131 Gb.

Anden mulighed er at

1. Formaterer disken og ignorerer at den kun bliver 131 Gb.
2. monterer den i en USB harddiskskuffe og kør partition Magic

Det havde samme effekt og jeg var ikke nød til at installere Service Pack 2
men kunne der i mod godt nøjes med Service Pack 1

Takker for svarene

/ Qbic

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-04 07:06

"Qbic - [6400]" skriver:

> Takker for svarene

Tredje mulighed:

Slipstreame SP1 (eller SP2) ind i din nuværende XP installationsCD og
begynder forfra.

Det er den origignale XP der ikke kan finde ud af så store diske.

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 25-09-04 07:20

Slipstreame SP1 (eller SP2) ?

Har du en god ide hvorledes det gøres, eller er der programmer der kan
gøre det for en, kan jeg få en uddybende manual hvorved det gøres, da jeg
kender
en del der har problemet og har diske på 160 Gb. men kun anvender de 131 Gb.

/ Qbic

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-04 07:43

"Qbic - [6400]" skriver:

> Slipstreame SP1 (eller SP2) ?

Ja

> [...]
> kender
> en del der har problemet og har diske på 160 Gb. men kun anvender de 131 Gb.

<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=slipstreame&btnG=S%C3%B8g&meta=group%3Ddk.edb.system.ms-windows.*>

Må jeg anbefale dig at læse lidt på citatteknik ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html

Det vil hjælpe lidt på forståelsen af dine indlæg.

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 25-09-04 10:36

Svar til 300 Gb Harddisk

Programmet Slipstream er lige til at bruge, jeg har lavet en ISOfil og
videre
brændt den ned på en CD, det virker som det skal.

Takker endnu for linket, og ikke mindst svaret.

/ Qbic