MS Windows
briani 27239
Ny computer......?
Fra : Manse

Dato : 24-09-04 14:53

Hejsan
Har købt ny computer uden harddisk, da jeg vil bruge min gamle, men windows
XP kan ikke starte op, det vidste jeg egentlig godt, men kan jeg bare
reinstallere en ny XP ovenpå den gamle, hvis jeg kan få CDér til at boote op
på den nye computer...?????

Eller er der andre metoder til at få startet op...?

Med venlig hilsen
Manse

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-09-04 15:05

Manse wrote:
> [...]
> jeg bare reinstallere en ny XP ovenpå den gamle, hvis jeg kan få CDér
> til at boote op på den nye computer...?????

Du skal bare lave en repair af din XP installation, så kan du få den
startet. (du kan vælge dette ved at boote på din XP CD). Men det er dog
langt fra optimalt. Det vil virke uden tvivl om det, men du får ikke optimal
ydelse uden lige at lave en formatering først.

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-09-04 16:21

Martin Kirschmeyer wrote:

> dog langt fra optimalt. Det vil virke uden tvivl om det, men du får
> ikke optimal ydelse uden lige at lave en formatering først.

Vrøvl.

Kig tilbage i gruppen og du vil se at adskillige reparerer Windows ved
udskiftning af vital hardware.

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-09-04 16:29

Jesper G. Poulsen wrote:
> Vrøvl.

Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvad andre gør når de skifter
hardware. Jeg siger blot at /jeg/ har personlige erfaringer med at jeg ikke
havde den optimale ydelse før jeg havde formateret. Og det er da ærgerligt
at smide mange penge efter nyt hardware, hvis ikke det yder som det skal -
IMO!

Fra : Manse

Dato : 24-09-04 16:59

SNIP> Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvad andre gør når de skifter
> [...]
> at smide mange penge efter nyt hardware, hvis ikke det yder som det skal -

Hejsan

Og du har ret, det er oxo min erfaring, men det tager en krig at lægge alt
det ind igen, well nu prøver jeg Takker mange gange

Manse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-09-04 20:32

Martin Kirschmeyer wrote:

> Jeg skal ikke gøre mig til herre over hvad andre gør når de skifter
> hardware. Jeg siger blot at jeg har personlige erfaringer med at jeg

Så hold dig til at det er _dine_ personlige erfaringer.

Vi er andre der har opdaget noget andet.

> ikke havde den optimale ydelse før jeg havde formateret. Og det er da

Jeg har aldrig haft den optimale ydelse de få gange jeg har
reinstalleret.

Jeg har tilgengæld haft samme magtfulde maskine efter repair - og det
tager kun et øjeblik.

> ærgerligt at smide mange penge efter nyt hardware, hvis ikke det yder
> som det skal - IMO!

Det siger nok mere om dig end om hardwaren, hvis du ikke mener at det
yder optimalt efter repair.

Jesper G. Poulsen