MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvornår skal der '...' efter et menupunkt?
Fra : Allan Unnerup

Dato : 23-09-04 20:32

Hej Alle

Hvornår skal der '...' efter et menupunkt ifølge MS-standarden?
Jeg har kikket lidt rundt omkring, men jeg kan ikke finde nogen konsistent
forklaring.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-09-04 20:50

"Allan Unnerup" wrote

> Hvornår skal der '...' efter et menupunkt ifølge MS-standarden?
> Jeg har kikket lidt rundt omkring, men jeg kan ikke finde nogen konsistent
> forklaring.

Når den efterfølges af en dialogboks, egenskabsvindue etc

Prøv at se om du kan hitte nogle IBM's gamle SA standarder
MS har arvet en del derfra

- Peter

Fra : Allan Unnerup

Dato : 23-09-04 22:41

> Når den efterfølges af en dialogboks, egenskabsvindue etc

Reglen må være mere kompliceret end det.
Det er jo "About Microsoft Word" og ikke "About Microsoft Word..."!

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Bertel Brander

Dato : 23-09-04 22:56

Allan Unnerup wrote:

> Reglen må være mere kompliceret end det.
> Det er jo "About Microsoft Word" og ikke "About Microsoft Word..."!

Fra:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnwue/html/ch14d.asp

"If a command requires additional information to complete its intended
action, and you use a dialog box to supply that information, follow the
command with an ellipsis (…). The ellipsis provides a visual cue that
the command requires additional information."

--
What's in a name?
That which we call a rose by any other name would smell as sweet.

Fra : Allan Unnerup

Dato : 24-09-04 20:28

> [...]
> command with an ellipsis (…). The ellipsis provides a visual cue that
> the command requires additional information."

O.k., så kommer jeg med et andet eksempel:
Microsoft Word "File" -> "Properties". Dette giver en vindue til at angive
properties (additional information) for dit dokument.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Bertel Brander

Dato : 24-09-04 20:44

Allan Unnerup wrote:

> O.k., så kommer jeg med et andet eksempel:
> Microsoft Word "File" -> "Properties". Dette giver en vindue til at angive
> properties (additional information) for dit dokument.

Jeg tror ikke Microsoft følger deres egne style guides...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-09-04 09:13

"Allan Unnerup" wrote

> Reglen må være mere kompliceret end det.
> Det er jo "About Microsoft Word" og ikke "About Microsoft Word..."!

Den åbner en messagebox

- Peter

Fra : Allan Unnerup

Dato : 24-09-04 20:41

> Den åbner en messagebox

Microsoft Word File -> Properties åbner ikke en message box, og alligevel er
der ikke tre prikker :...(

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-09-04 12:59

"Allan Unnerup" wrote

> Microsoft Word File -> Properties åbner ikke en message box, og alligevel
> er
> der ikke tre prikker :...(

RTFM i stedet for at fedte rundt i deres produkter og formode nogle ting der
sandsynligvis ikke er rigtig

En link samling
http://www.sitepoint.com/article/real-history-gui/9
http://www.isii.com/ui_design.html