MS Windows
briani 27239
slettede filer
Fra : Ricko.

Dato : 23-09-04 20:05

Hej , når vi sletter filer omdøber man dem jo egentlig og de lægger sig så
et sted ,hvor er dette sted , og kan man gå ind og slette dem for altid ,

--
Ricko@livsnyter.com

Livet er ikke for svage sjæle.

Fra : The Mann

Dato : 23-09-04 20:18

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> et sted ,hvor er dette sted , og kan man gå ind og slette dem for altid ,

Tøm papirkurven !!!!'

Så sku de være væk !!

The Mann

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 23-09-04 20:34

Den Thu, 23 Sep 2004 21:18:27 +0200, "The Mann"
<perhamann29@hotmail.com> skrev:

>Tøm papirkurven !!!!'
>
>Så sku de være væk !!

Tilsyneladende, men med det rette værktøj er de ikke.
Prøv evt. at hente et recoveryprogram og søg efter slettede filer. Du
bliver overrasket over hvad der kan findes.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Ricko.

Dato : 24-09-04 04:56

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> det troede du da ikke på selv (eller hvad )

> Tilsyneladende, men med det rette værktøj er de ikke.
> Prøv evt. at hente et recoveryprogram og søg efter slettede filer. Du
> bliver overrasket over hvad der kan findes.

De er overhovedet ikke slettet når man sletter fra papirkurven , jeg har
også et program til at genskabe dem med igen ,men det er ikke det jeg vil
,jeg vil simpelt have dem SLETTET og ikke genskabt igen .

Fra : Per

Dato : 24-09-04 11:38

> [...]
> også et program til at genskabe dem med igen ,men det er ikke det jeg vil
> ,jeg vil simpelt have dem SLETTET og ikke genskabt igen .

Hey Ricko!

Den nyeste version af Spybot S&D har en "Schredder" funktion (Schredder =
makulering)

AT programmet så også er fremragende til at fjerne spyware med samt at det
er gratis gør det jo kun bedre

link her: http://www.safer-networking.org/en/download/index.html

Du skal gå ind i avanceret mode - tools - makulering - og så importere filen
der skal slettes permanent.

Du kan selv vælge hvor mange gange filen skal overskrives, men det tager
noget tid, hvis det drejer sig om større filer.

Den overskriver simpelthen filen igen og igen for at på den måde slette den
permanent.

Mvh. Per!

Fra : Anders Lund

Dato : 23-09-04 21:09

Ricko. wrote:
> Hej , når vi sletter filer omdøber man dem jo egentlig og de lægger sig så
> et sted ,hvor er dette sted , og kan man gå ind og slette dem for altid ,

De ligger sig i skraldespanden - c:\recycled eller d:\ eller hvilket
drev du nu sletter det fra.
Tøm papirkurven og de bliver slettet.

Men som Michael skriver, kan man faktisk også få disse filer frem.
Hertil skal man have et program som overskriver filerne totalt - nogle
steder kaldet en "file shredder" - søg evt. på Google efter sådan én.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Pipeline

Dato : 24-09-04 03:27

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> Tøm papirkurven og de bliver slettet.

De bliver ikke fysisk slettet. Når du tømmer papirkurven ligger filerne
stadig på harddisken, men du har givet styresystemet lov til at overskrive
dem.
Jeg legede engang med en gammel harddisk som jeg havde lavet en fuld
formattering på. Det lykkedes mig at få genskabt masser af filerne. Selv
efter tre formatteringer var der filer der kunne genskabes. Jeg kan ikke
huske hvilket recoveryprogram jeg brugte, men det var vistnok et shareware
program fra én eller anden computerblads-cd. Jeg må indrømme at jeg ikke
længere sælger mine gamle harddiske, de får istedet en tur med forhammeren.
Ganske morsomt iøvrigt
--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Anders Lund

Dato : 25-09-04 16:34

Pipeline wrote:
> "Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> De bliver ikke fysisk slettet. Når du tømmer papirkurven ligger filerne
> stadig på harddisken,

Det er jo også det jeg skrev.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : simsalabim

Dato : 24-09-04 14:13

> Hej , når vi sletter filer omdøber man dem jo egentlig og de lægger sig så
> et sted ,hvor er dette sted , og kan man gå ind og slette dem for altid ,

http://www.oo-software.com/en/products/oose/index.html

Sletter og overskriver filen (vistnok 25x) efter en bestemt defineret
standard som findes i USA

Fra : Knud Madsen

Dato : 24-09-04 20:38

Al begyndelse er svær, good look