MS Windows
briani 27239
Problem med internetforbindelse i Windows ~
Fra : Kasper Bang

Dato : 23-09-04 10:21

Jeg har modemforbindelse og har det problem, at forbindelsen periodevist
går ned. Jeg kan logge på uden problemer, men forbindelsen går typisk
død (fremgår af forbindelsesikonet i startmenuen nede i højre hjørne)
efter et minuts tid og kan så løbende være nede i ca. 30 sekunder af
gangen, hvor der ikke hentes noget ned. Hvis jeg downloader ting eller
henter mails, går forbindelsen ikke død. Problemet opstår tilsyneladende
kun i Explorer. Når forbindelsen først er død, er dog ikke muligt at
starte med at downloade eller hente mails, før forbindelsen kører igen.

Jeg har prøvet at installere et nyt modem, og jeg bor heller ikke
længere det samme sted, hvor problemet først opstod - så man kan vel
udelukke telefonlinjen og modemet som fejlkilder. Jeg har Windows ME som
styresystem.

Håber I kan hjælpe - det her problem irriterer mig efterhånden voldsomt!

MVH/Kasper

Fra : Janner

Dato : 23-09-04 10:55

Det er godtnok ikke et pænt svar jeg kommer med men ......... skil dig af
med Windows ME det har aldrig været for heldigt.

Hvis du har en maskine der kan trække XP så put det på eller alternativt
Win2000 ..... Så slipper du for underlige problemer

Fra : Kasper Bang

Dato : 23-09-04 16:25

Janner wrote:
> [...]
>
> Hvis du har en maskine der kan trække XP så put det på eller alternativt
> Win2000 ..... Så slipper du for underlige problemer

Men lyder det sandsynligt, at det er styresystemet, der er skyld i
problemet?

MVH/Kasper

Fra : Pico

Dato : 23-09-04 22:31

Kasper Bang wrote:

> Men lyder det sandsynligt, at det er styresystemet, der er skyld i
> problemet?

Nej det gør det ikke. Jeg har aldrig kørt ME selv men hjulpet venner
og bekendte og kender også flere der kørere modem og ME.
Jeg vil snare gætte på at du har en eller anden telefon du evt har taget
med dig fra forige "boplads" der giver problemet, særlig BO er dendt for
det. Prøv evt at tage alle telefoner ud af stikene og se om det hjælper
på problemet, har du flere telefoner kan du evt., hvis det hjalp, prøve at
sætte dem til enkeltvis for at finde synderen.
Janne har iøvrigt ret i at XP eller Win 2000 er bedre end ME.
Pico

Fra : Kasper Bang

Dato : 25-09-04 14:20

Pico wrote:
> [...]
> sætte dem til enkeltvis for at finde synderen.
> Janne har iøvrigt ret i at XP eller Win 2000 er bedre end ME.

Tak for svaret - men jeg er bange for, at det ikke hjælper. Vi har lige
fået nye telefoner, men jeg kan selvfølgelig godt prøve at fjerne dem.

Men det virker nu som om, at det er min computer, der er problemet. Jeg
kan jo f.eks. godt downloade ting kontinuerligt, uden at forbindelsen
"staller". Det er som, det kun er Explorer, der fremkalder problemet.

MVH/Kasper