MS Windows
briani 27239
win xp2. firewall
Fra : Ricko.

Dato : 23-09-04 09:12

Hej jeg overvejer at nøjes med et virus program , og ingen firewall, vil i
mene at den firewall som sidder i win xp 2 er nok til at holde lort ude ,
det der dog bekymre mig er at jeg ikke kan se hvad der vil på nettet fra min
pc og ud , men heller ikke hvad der vil ind , så man kan jo faktisk ikke
vide om det virker , eller hvad ??

--
Ricko@livsnyter.com

Livet er ikke for svage sjæle.

Fra : Kurt Lund

Dato : 23-09-04 09:35

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det der dog bekymre mig er at jeg ikke kan se hvad der vil på nettet fra
> min pc og ud , men heller ikke hvad der vil ind , så man kan jo faktisk

Den nye firewall i SP2 virker lige de firewall du køber både ind og ud,
I firewallen på SP2 skal programmer / spil også¨have tilladelse til at komme
på nettet
ligesom i de firewall man køber.
Og du kan altid tjekke om den virker her
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Og om man kan se hvad der sker synes jeg nu er rart at være fri for
så er man fri for alle de meddelelser som alligevel ikke betyder noget da de
er stoppet
af din firewall.

Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-09-04 12:33

Kurt Lund wrote:

> Den nye firewall i SP2 virker lige de firewall du køber både ind og ud,

Nej, den stopper kun indkommende trafik.

> I firewallen på SP2 skal programmer / spil også¨have tilladelse til at komme
> på nettet ligesom i de firewall man køber.

Er du sikker på, at det ikke er fordi, du skal tillade de andre spil at
sende trafik til dig (altså indkommende trafik)?

Tjek evt. Microsofts hjemmeside om firewallen:
http://support.microsoft.com/?kbid=843090

Du kan evt. også tjekke dette link:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/sp2netwk.mspx#EEAA

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Leony

Dato : 24-09-04 09:20

> Er du sikker på, at det ikke er fordi, du skal tillade de andre spil
> at sende trafik til dig (altså indkommende trafik)?

Sådan står de i hvert fald beskrevet i PCWorld for august.
Privat Computer havde fejlagtigt beskrevet den som stoppende både ind og
ud trafik.

Alle hjemmesider beskriver den også som stoppende ind trafik.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ricko.