MS Windows
briani 27239
Mærkeligt nedbrud
Fra : Peter Weise

Dato : 22-09-04 19:44

En gang har jeg selv været ude for det, og nu har min ven været ude for det
2 gange inden for en uge. En gang på sin arbejds PC og nu på privaten.

Maskinen kan ikke starte. Den booter op, man ser den finder harddisken m.m
og så får man at vide at den ikke kan komme vidre. Man kan ikke starte op i
fejlsikret tilstand, og kører i ring hele tiden. I mit eget tilfælde var jeg
nød til at geninstallerer. Min ven fik af deres EDB mand besked på at
geninstallerer. Jeg troede at folk der lever af PC arbejde var så dygtige at
de kunne rede et sådant problem.

Er der nogle her der har været ude for det samme, og hvad har i gjordt.

System Windows Xp Pro sp1.

Hilsen

Peter.

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-09-04 22:47

"Peter Weise" <Peterw@ofir.dk> skrev
> Er der nogle her der har været ude for det samme, og hvad har i gjordt.

Tjah, der findes mange måder hvorpå man kan få at vide
at man ikke kan komme videre.
En konkret fejlmeddelelse mv. er minimum der skal til for
at vi har en ærlig chance for at hjælpe.
--
Peter J

Fra : Søren Nielsen

Dato : 23-09-04 09:30

Jeg har et tilsvarende problem, og der defineres således. Maskinen tændes og
kan ikke boote op, der kommer følgende fejlmelding "indlaesningsprogrammet
behoever DLL-filer til HAL."

Jeg har læst en masse om problemet ved søgning på nettet, der er flere der
kommer med gode forslag til at kopierer HAL.dll filen ind igen ( en frisk
version ) og en fil der hedder NTOSKRNL.exe.
Der er også nogle der nævner Boot.ini filen skulle være defekt, det bliver
så bekræftet at det er den ikke, i det pågældende tilfælde.

Er der ikke en her der ved hvad der er årsagen til den pludselige hal.dll
fejl, som opstår uden varsel i en ellers ny installeret XP Pro version med
XP1. Og hvad er løsningen på problemet?

En anden ting, hvordan er det man tager en backup af registreringsdatabasen,
med det formål at installere den hvis der skulle gå kuk i den en dag.

Søren.