MS Windows
briani 27239
hvor slår man firewallen fra i XP ?
Fra : Lone

Dato : 21-09-04 21:50

vil installere Norton i stedet men har problemer - regner med at det er
fordi xp firewallen er aktiveret.

hvor de-aktiveres den?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-09-04 22:48

Lone" <lonekyhl"fjerndette skriblede og skrablede følgende:

> vil installere Norton i stedet men har problemer - regner med at det
> er fordi xp firewallen er aktiveret.
>
> hvor de-aktiveres den?

Programmer>tilbehør>systemværktøjer>sikkerhedscenter.

Claus

Fra : Lone

Dato : 21-09-04 23:26

> Lone" <lonekyhl"fjerndette skriblede og skrablede følgende:

> Programmer>tilbehør>systemværktøjer>sikkerhedscenter.
>
> Claus

Programmer>tilbehør>systemværktøjer>sikkerhedscenter.

det er der ikke noget der hedder i min XP - professional

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-09-04 00:45

Lone" <lonekyhl"fjerndette skriblede og skrablede følgende:

> Programmer>tilbehør>systemværktøjer>sikkerhedscenter.

> det er der ikke noget der hedder i min XP - professional

Mystisk, det er der i min XP Pro med SP2....

I kontrolpanelet skal der være to ikoner; "windows Firewall" og
"Sikkerhedscenter".

Der er noget, som kunne tyde på, at din SP2 ikke er installeret korrekt. Så
må du nok starte forfra

Claus

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-09-04 22:49

Lone" <lonekyhl"fjerndette wrote:
> vil installere Norton i stedet men har problemer - regner med at det
> er fordi xp firewallen er aktiveret.

Det er en mulighed, men de kan nu godt køre sammen selvom det ikke
anbefales.

> hvor de-aktiveres den?

Hvis du har Servicepack 2 installeret, så er der nu et icon i kontrolpanelet
der hedder windows firewall. Ellers må du ind igenskaber/avanceret for din
netværks forbindelse, også via kontrolpanelet (netværksforbindelser).

Fra : Lone

Dato : 21-09-04 23:28

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
din
> netværks forbindelse, også via kontrolpanelet (netværksforbindelser).

hmmmmm har service pack 2 - men ikke noget firewall i kontrolpanel

Fra : Jørgen

Dato : 22-09-04 00:24

"Lone" <lonekyhl"fjerndette"@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> kontrolpanelet
> din
>>

> hmmmmm har service pack 2 - men ikke noget firewall i kontrolpanel

Hej Lone
I kontrolpanel skal du finde "Sikkerhedscenter" - et nyt icon som er
fremkommet ved SP 2
Hilsen
Jørgen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-09-04 07:59

On Tue, 21 Sep 2004 22:49:41 +0200, Lone wrote:

> vil installere Norton i stedet men har problemer - regner med at det er
> fordi xp firewallen er aktiveret.
>
> hvor de-aktiveres den?

Skriv i en kommandoprompt (eller kør):
firewall.cpl