MS Windows
briani 27239
Sp2 og problemer med at starte op!
Fra : Per

Dato : 21-09-04 07:02

Hey NG!

Ja så blev det min tur til at trætte denne gruppe med sp2 spørgsmål.

Jeg har lige opdateret en xp pro med SP2 - og det gik fint med det hele.

Problemet er, at den ikke kommer videre end til skrivebordet ved genstart
dvs. at den viser billedet (wallpaper), men ikke ikonerne og startmenu!

Har prøvet at starte op i en slags fejlsikret - jeg taster f8 ved
indlæsning - og så kan jeg vælge imellem at boote på de forskllige drev
herunder C: boot - det har jeg gjort men det ændrer intet. Det lader ikke
til, at jeg kan vælge fejsikret opstart?

Har prøvet flere gange men uden held.

Selvom den står med kun wallpaper er det muligt at trykke joblisten frem?? -
og derfra lave systemgendannelse og det har jeg gjort - så nu er den tilbage
til før installationen.

Synes selv det virker ret mærkeligt -nogen bud?

Jeg har bestilt SP2 cd-rom og tænker at det måske er "bedre" data der ligger
på den - kan der være problemer med, at den ikke har fået det hele med under
download og derfor problemet?

Mvh. Per

Fra : MAndersen

Dato : 21-09-04 07:13

> [...]
>
> Jeg har bestilt SP2 cd-rom og tænker at det måske er "bedre" data der
> ligger på den - kan der være problemer med, at den ikke har fået det hele

Mit problem var, at den ikke havde fået det hele med under download, selvom
den skrev at alt var taget med.
Efter gentagne forsøg med at starte fra XP cd'en, fik jeg så også downloaden
det sidste, og nu lader det til at køre.

MAndersen

Fra : Cantona

Dato : 21-09-04 17:50

Hey NG!

> [...]
ligger
> på den - kan der være problemer med, at den ikke har fået det hele med

Hej Per

Jeg har oplevet nøjagtigt samme forløb som dig........har enda prøvet med en
ren WIN XP installation, og så lagt SP2 på - med samme rasultat........Jeg
har fundet ud af at det er Norton antivirus og/eller Nero der giver mig
problemer, selvom de er opdateret.

Har henvendt mig til Microsoft igår, men da de ikke yder support på OEM
versioner ville de ikke hjælpe mig - desværre.

Men sig endelig til hvis du finder en løsning.

Mvh
Kim