MS Windows
briani 27239
USB virker delvis
Fra : Michael Schneiders

Dato : 20-09-04 20:36

Hej

Jeg kan ikke få min USB stik til at virke jeg prøver at sætte en scanner men
den kan ikke genkende den jeg har prøvet mit kamera men samme resultat kun
min printer kan den finde.

Hvad er der galt

Jeg kører Win XP Home

Hilsen
Michael

Fra : John

Dato : 20-09-04 21:20

"Michael Schneiders" skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke få min USB stik til at virke jeg prøver at sætte en scanner
men
> den kan ikke genkende den
Geninstaller driver fra producentens CD-rom el. hjemmeside

> jeg har prøvet mit kamera men samme resultat
Geninstaller driver fra producentens CD-rom el. hjemmeside

Mvh John

Fra : Torbenth

Dato : 21-09-04 00:15

"Michael Schneiders" <msc@fjernadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kan ikke få min USB stik til at virke jeg prøver at sætte en scanner
men

> Hvad er der galt

Hvis du bruger en USB-hub, kan det være forklaringen. Der er visse enheder
som skal tilsluttes direkte.
Har selv problemet med en extern harddisk.

Mvh.
Torben

Fra : Emil

Dato : 21-09-04 12:00

Torbenth skrev:

>Hvis du bruger en USB-hub, kan det være forklaringen. Der er visse enheder
>som skal tilsluttes direkte.

Dette problem har jeg også oplevet på en USB2-port, og ingen
problemer på en USB1-port (bortset fra, at WIN poppede et skilt
op, hvorpå der stod at jeg havde tilkoblet en højhastigheds-HUB
til en langsom port).

>Har selv problemet med en extern harddisk.

Det har jeg også haft.
I enhedshåndteringen var der et gult udråbstegn ved en af
USB-enhederne - men KUN når der var tilsluttet en extern HD til
USB2-porten (direkte eller gennem en HUB).
Et højreklik på enheden -> egenskaber afslørede, at min WIN XP
PRO SR1 ikke havde installeret driveren til USB2.

Fejlsøgeren i WIN fandt selv driveren og installerede den.
Nu virker alt uden problemer.

m.v.h. Emil